Novosađani će, kako stvari stoje, preko Žeželjevog mosta, umesto krajem ove, početi da prelaze tek 2014. godine. U pokrajinskom Fondu za kapitalne investicije, koji u ime pokrajinskih vlasti zadužen za finansiranje ovog projekta, međutim, ističu kako problema sa prilivom sredstava nema, i kako su sve "pozicije" koje su ovom fondu stigle na naplatu, do sada redovno isplaćivane.
Izvođačima radova je, iz pokrajinske kase, kako objašnjava Nebojša Malenković, direktor Fonda, do sada isplaćen 321 milion dinara. Ovih dana, posle provere, očekuje se i isplata još jedne "pozicije", vredne 35 miliona.

Most, inače, treba da košta 45,3 miliona evra, a sufinansiraju ga Evropska unija, sa 26,2 miliona evra, AP Vojvodina sa 12,7 miliona evra i grad Novi Sad sa 6,3 miliona evra.
- "Železnice Srbije", koje su investitor ovog projekta, dok smo mi u pokrajini, i gradu Novom Sadu, suinvestitori, nisu nas zvanično obavestile o tome da projekat kasni – kaže Malenković. - Naravno, ukoliko do kašnjenja dođe, postoje u ugovoru stavke kojima je i to pitanje regulisano. Ukoliko izvođač kasni, on treba da plati "penale"...
U "Železnicama Srbije", koje rukovode ovim projektom, međutim, ističu da završetak mosta kasni zbog nepredviđenih okolnosti koje su usporile radove. Radnici su, naime, prilikom izgradnje nailazili na betonske ostatke i blokove starog mosta, a izmeštanje gasovoda i vodovoda će dodatno odložiti završetak radova do kraja iduće godine.
Tek tada će drumski i železnički saobraćaj, sa demontažnog mosta, koji je projektovan da se koristi godinama, a u upotrebi je 13 godina, biti preusmeren na novi most.
Novi most, inače, izgledaće isto kao i stari, samo će, umesto betonskih, imati čelične lukove. Jedan luk će biti dug 180 i visok 34, a drugi 220 i 47 metara. Elementi za oba prave se u italijanskom gradu Akvili, sedištu firme "Tadei", zajedno sa španskom "Horta kosladom", delom konzorcijuma "Azvi", koji je gradnju novog "Žeželja" dobio na međunarodnom tenderu. U Novi Sad ti elementi kontinuirano stižu u ukupno 300 kamiona, a montaža kraćeg, na sremskoj obali, uveliko je u toku.
Dimenzije "Žeželja"
Novi Žeželjev most biće dug 474, a širok 31 metar. Pored dva železnička koloseka, imaće i dve kolovozne staze za drumski saobraćaj, kao i dve pešačke staze. U njegove lukove biće ugrađeno 11.000 tona čelika, a u stubove oko 9.000 kubnih metara betona i gotovo 3.000 tona čelične armature. Most, inače, treba da košta 45,3 miliona evra, a sufinansiraju ga EU (26,2 miliona), AP Vojvodina (12,7 miliona) i grad Novi Sad (6,3 miliona evra).






























;