INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

"Žeželju" udarena prva četiri stuba

26.03.2013. | Dnevnik

Ni 14 godina od rušenja železničko-drumskog mosta preko Dunava u Novom Sadu nije izvesno kada će se izgraditi novi "Žeželj". Trebalo je da bude gotov krajem ove godine, ali upućeni kažu da će biti dobro ako se izgradi do kraja 2014. Od novog mosta za sada su izgrađena četiri stuba, peti, rečni, još nije ni počeo da se radi, jedino radnici na sremskoj strani montiraju segmente čeličnog luka.

Novi most će imati pet stubova, četiri obalna i jedan rečni, biće dug 474 metra i širok 30,7, s po dva železnička koloseka, drumske saobraćajnice i pešačko-biciklističke staze i dva luka visine 34,37 i 42,74 metra s rasponima 3,90 i 4,80 metara, te mrežaste vešaljke. Direktor projekta izgradnje mosta Srećko Ugrica izjavio je za naš list da će u narednih desetak dana stići svi delovi iz Italije za mali luk, čija je montaža u toku. Delovi za veći luk treba da stignu do leta.

Za izgradnju rečnog stuba broj tri najpre dno reke mora da se očisti od ogromnih betonskih blokova starog porušenog mosta, koji ne mogu da se izvuku bagerom. Ugrica kaže da je s izvođačem radova još uvek u toku usaglašavanje o tome kako to da se uradi. Za sada je najverovatnije da će se ostaci minirati.

Koliko god je NATO-ovim bombarderima bilo teško 1999. da razore Žeželjevu lastavicu, na koju su se obrušavali i po nekoliko puta, toliko je teško izgraditi novi most. Najpre se dugo čekao idejni projekat pa kada je urađen, tražila se njegova korekcija – dvokolosečna pruga, onda se neplanirano otvorio posao čišćenja delova starog mosta iz reke, čekalo se i na izmeštanje gasovoda, uklanjanje pronađenih neeksplodiranih ručnih bombi... Zbog svega toga investitor i izvođač upravo pokušavaju da se usaglase o produženju roka.

A produženje rokova i dodatni radovi neminovno će povećati i cenu izgradnje. Prvobitno je predviđeno da će koštati oko 45 miliona evra, od kojih će EU dati 26,2 miliona, a APV i Novi Sad 19,1 miliona evra, što, očito, neće biti dovoljno. Da podsetimo, posao izrade glavnog projekta i izgradnja mosta dodeljeni su na tenderu italijansko-španskom konzorcijumu "Azvi-Tadei-Horta Koslada", domaće firme angažovane su kao podizvođači, a investitor su "Železnice Srbije", koje su u ovom projektu imenovane kao zastupnik Vlade.        

Preti visok vodostaj

Tek kada se Dunav očisti od zaostalih delova porušenog mosta, može početi izgradnja preostalog rečnog stuba za novog "Žeželja", za koji treba, kako kaže Ugrica, najmanje četiri meseca. Radovi u vodi su sami po sebi složeni pa bi bilo najjbolje da se obavljaju u vreme niskog vodostaja. Međutim, Dunav je tek počeo da raste pa izgradnja neće moći čekati leto kada se očekuje pad vodostaja pa je visoka voda otežavajuća okolnost.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


XELLA SRBIJA
XELLA SRBIJA
LAZAREVAC-VREOCI
www.xella.rs

LORENCIC
LORENCIC
BEOGRAD-ZEMUN
www.lorencic.rs

PIRAMIDA
PIRAMIDA
SREMSKA MITROVICA
www.piramidasm.rs

CORNEL
CORNEL
VELIKA PLANA
www.cornel.rs

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;