INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Da li će doći do sporazuma Srbije i Mađarske oko kineske ponude za prugu Beograd-Budimpešta?

25.02.2013. | Novosti

Brzinom od 300 kilometara na sat najsavremeniji vozovi prelazili bi relaciju od Beograda do Budimpešte za manje od 120 minuta. Kad vlade Srbije i Mađarske formulisale svoje ineterase i donele odluke Kina je spremna da povoljnim kreditima finansira modernizaciju ovog dela Koridora 10. Vrednost posla na trasi od oko 400 kilometara je oko dve milijarde evra.

U Ministarstvu saobraćaja kažu da je strategijom o razvoju saobraćaja predviđena obnova postojeće pruge i izgradnja drugog koloseka za brzine veće od 160 kilometara na sat. Međutim, samo za pripremu ovog posla potrebno je više od godinu dana, jer projekata nema.

- Moj san su brze pruge, ali posao Ministarstva je strategija i samo o tome mogu da govorim – kaže Milutin Mrkonjić, ministar saobraćaja. - Videćemo šta će reći projektanti i stručnjaci koje je rešenje najbolje i ako to budu brzine od 300 kilometara na sat, naravno, nemam ništa protiv. Dobro je to što Kina pokazuje interesovanje da finansira modernizaciju ovog dela Koridora 10. Ekonomska opravdanost postoji, jer se stalno povećava protok robe i putnika između Srbije i Mađarske. Na tom poslu bila bi angažovana i domaća operativa.

Evropska komisija je, podseća Mrkonjić, još 1992. kao jedan od prioriteta u razvoju železničke infrastrukture izabrala pravac Budimpešta-Beograd. Mađarska strana je, ističe ministar, tada stopirala projekat, a sada ga ažurira. O modernizaciji pruge bilo je reči na sednici mešovitog komiteta Srbije i Mađarske. Prirodni uslovi za izgradnju brze pruge od Beograda do Budimpešte su idealni. Vozovi koji bi saobraćali su poslednja reč tehnike i koriste se u najmnogoljudnijoj zemlji na svetu.

- Zainteresovani smo za projekat – potvrdio je Džu Lianki, ekonomsko trgovinski savetnik u kineskoj ambasadi u Beogradu. - Sve, međutim, zavisi od srpske i mađarske strane. Šta god odluče mi smo spremni da se uključimo, a novac nije problem.

Nema zamene projekata

Zamena projekata, koji će se finansirati iz ruskog kredita nije moguća, tvrdi Mrkonjić. Dakle, gradiće se Valjevo-Loznica, a ne Stara Pazova-Novi Sad.

- Ugovor je potpisan, projekti dogovoreni i tačka – navodi Mrkonjić. - Ne treba meni niko da objašnjava da je Koridor 10 prioritet. Tri godine smo ugovarali ruski kredit i konačno pripremili projektnu dokumentaciju. I sada neko želi da se deo kredita preusmeri na prugu Stara Pazova-Novi Sad, a projekat ne postoji. Neću da dozvolim da se to menja. Ko god hoće neka o tome diskutuje, ali deonice koje će se raditi iz ruskog kredita su fiksirane. Sramota je da "Železnice Srbije" nemaju projekte. Šta misle ko će to da im plaća, kada planom poslovanja ni za ovu godinu nisu predvideli novac za izradu projektne dokumentacije. Ni za Prokop nemaju projekat.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Dr 06.01.2025.
Cena u evrima oko 2.1 milijarda, Expo Srbij...
Radgost 17.12.2024.
Jel ce sat da bude u bronzu? 😁
Zile 01.12.2024.
Molim vas, kao radnik gradjevinskog preduze...
Saša Levi 24.11.2024.
Veseli me da će “Linearni grad” koji su prv...
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...

;