INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Tunel kod Paragova, a drum sa četiri trake

11.02.2013. | Dnevnik

Ministarka regionalnog razvoja i lokalne samouprave Verica Kalanović najavila je da će ovog meseca biti sklopljen i glavni ugovor o izgradnji poluautoputa Novi Sad-Ruma s tunelom kroz Frušku goru s kineskom kompanijom "China road and bridge corporation", s kojom je krajem prošle godine potpisan predugovor.

Takođe, do kraja februara ministarka će razgovarati s predstavnicima Vlade Vojvodine, gradova i više opština da bi zajedno s Vladom Srbije radili na projektu izgradnje te saobraćajnice, koja za Pokrajinu ima višestruki značaj.

Ministarka Kalanović kaže da će autoput biti izgrađen za 30 meseci ako se bude radilo partnerski i sinhronizovano na svim poslovima, kao što je, na primer, eksproprijacija, izdavanja dozvola i ostalo. U planu je izgradnja poluautoputa s četiri trake dugog 27 kilometara od Novog Sada do Rume, uključujući i tunel kroz Frušku goru dug 2,7 kilometara. Radove će finansirati Eksim banka Kine iz kredita s rokom otplate od 20 godina i grejs-periodom od pet godina, s kamatom od 2,5%.

Plan predviđa da nova saobraćajnica ide postojećom trasom od Novog Sada, odnosno Petrovaradina, do Paragova (gde bi se probijao tunel dug 2,7 kilometra do Iriga), da ima četiri vozne trake, i po dve servisne saobraćajnice, biciklističke i pešačke staze. Poluautoput će sa zapadne strane zaobići Irig, neće ulaziti ni u Rumu, a preko postojeće denivelisane raskrsnice će preći autoput E-70 (Beograd–Zagreb). Od Iriga će, takođe, imati dve dodatne servisne saobraćajnice širine pet metara s namenom nesmetanog opsluživanja oranica, a bez direktnog priključenja na put za brzi motorni saobraćaj.

Ministarstvo za kapitalne investicije je još 2006. godine poručilo izradu generalnog projekta infrastrukturnog koridora puta Loznica-Šabac-Ruma-Irig-Novi Sad-most preko Dunava-spajanje s Koridorom 10, koji je bio osnov za izradu Prostornog plana područja posebne namene, koji je izradio Zavod za urbanizam Vojvodine, a Vlada Srbije usvojila. Taj prostorni plan je osnov za izradu idejnog i glavnog projekta, koji su neophodni za početak radova.

Ministarka Verica Kalanović obećala je da će se za projektovanje autoputa Novi Sad-Ruma angažovati samo najbolji projektanti s referencama. U pregovorima s kineskom firmom u cenu izgradnje je, po njenim rečima, ušlo i projektovanje i novac je obezbeđen, što znači da još samo treba da se odabere projektantska kuća da bi radovi počeli što pre.

Iako ministarka Kalanović ocenjuje da za projektovanje i ispitivanje terena treba bar devet meseci, direktor Zavoda za urbanizam Vojvodine Vladimir Zelenović smatra da je idejni projekat moguće uraditi za četiri meseca i na osnovu njega, paralelno s izradom glavnog projekta, otvoriti radove (žuti Fidik), s čim se slažu i u JP "Putevi Srbije". U tom JP-u procenjuju da za prosečno vreme izrade idejnog projekta treba od 60 do 90 dana, a za izradu glavnog projekta od 90 do 140, u zavisnosti od terena, kategorije puta i dužine trase.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...
fistik 22.10.2025.
Kakvo ce to biti šetalište na tako malom pr...
SAŠA 11.08.2025.
Stadion, ovakav kakav je trenutno, je jedan...
DJB 16.06.2025.
G-đo Damjanović, ako predsednik odluči da s...

;