Tunel kod Paragova, a drum sa četiri trake

11.02.2013. | Dnevnik

Ministarka regionalnog razvoja i lokalne samouprave Verica Kalanović najavila je da će ovog meseca biti sklopljen i glavni ugovor o izgradnji poluautoputa Novi Sad-Ruma s tunelom kroz Frušku goru s kineskom kompanijom "China road and bridge corporation", s kojom je krajem prošle godine potpisan predugovor.

Takođe, do kraja februara ministarka će razgovarati s predstavnicima Vlade Vojvodine, gradova i više opština da bi zajedno s Vladom Srbije radili na projektu izgradnje te saobraćajnice, koja za Pokrajinu ima višestruki značaj.

Ministarka Kalanović kaže da će autoput biti izgrađen za 30 meseci ako se bude radilo partnerski i sinhronizovano na svim poslovima, kao što je, na primer, eksproprijacija, izdavanja dozvola i ostalo. U planu je izgradnja poluautoputa s četiri trake dugog 27 kilometara od Novog Sada do Rume, uključujući i tunel kroz Frušku goru dug 2,7 kilometara. Radove će finansirati Eksim banka Kine iz kredita s rokom otplate od 20 godina i grejs-periodom od pet godina, s kamatom od 2,5%.

Plan predviđa da nova saobraćajnica ide postojećom trasom od Novog Sada, odnosno Petrovaradina, do Paragova (gde bi se probijao tunel dug 2,7 kilometra do Iriga), da ima četiri vozne trake, i po dve servisne saobraćajnice, biciklističke i pešačke staze. Poluautoput će sa zapadne strane zaobići Irig, neće ulaziti ni u Rumu, a preko postojeće denivelisane raskrsnice će preći autoput E-70 (Beograd–Zagreb). Od Iriga će, takođe, imati dve dodatne servisne saobraćajnice širine pet metara s namenom nesmetanog opsluživanja oranica, a bez direktnog priključenja na put za brzi motorni saobraćaj.

Ministarstvo za kapitalne investicije je još 2006. godine poručilo izradu generalnog projekta infrastrukturnog koridora puta Loznica-Šabac-Ruma-Irig-Novi Sad-most preko Dunava-spajanje s Koridorom 10, koji je bio osnov za izradu Prostornog plana područja posebne namene, koji je izradio Zavod za urbanizam Vojvodine, a Vlada Srbije usvojila. Taj prostorni plan je osnov za izradu idejnog i glavnog projekta, koji su neophodni za početak radova.

Ministarka Verica Kalanović obećala je da će se za projektovanje autoputa Novi Sad-Ruma angažovati samo najbolji projektanti s referencama. U pregovorima s kineskom firmom u cenu izgradnje je, po njenim rečima, ušlo i projektovanje i novac je obezbeđen, što znači da još samo treba da se odabere projektantska kuća da bi radovi počeli što pre.

Iako ministarka Kalanović ocenjuje da za projektovanje i ispitivanje terena treba bar devet meseci, direktor Zavoda za urbanizam Vojvodine Vladimir Zelenović smatra da je idejni projekat moguće uraditi za četiri meseca i na osnovu njega, paralelno s izradom glavnog projekta, otvoriti radove (žuti Fidik), s čim se slažu i u JP "Putevi Srbije". U tom JP-u procenjuju da za prosečno vreme izrade idejnog projekta treba od 60 do 90 dana, a za izradu glavnog projekta od 90 do 140, u zavisnosti od terena, kategorije puta i dužine trase.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Ujka Vasa 20.10.2020.
Bojler je odličnog kvaliteta. Vreme je da ...
mile 15.10.2020.
Lepsa je nasa na Slaviji.
Bojan 17.09.2020.
Rokovi su prosli...zjape rupe, tu i tamo na...
Andrea 13.09.2020.
Svidja mi se ova ideja ali ne znam koliko j...
Žilijen 09.09.2020.
Da li ima neka informacija o ovom tenderu? ...