INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

"Alpina - Meteorit" kasni sa završetkom mosta kod Ćuprije više od godinu dana

04.02.2013. | Tanjug

Austrijsko-slovenački konzorcijum "Alpina-Meteorit" kasniće više od godinu dana sa završetkom mosta kod Ćuprije. Most sa 9 miliona evra finansira Evropska investiciona banka. Izgradnja mosta je počela 1. marta 2011. godine i prema ugovoru trebalo je da bude završena 1. septembra 2012, pa je završetak prolongiran za ovogodišnji februar, ali, sudeći po onom što se vidi na licu mesta, daleko je od završetka.

Kontejneri za smeštaj radnika za rad na konstrukciji su prazni, nema ni čuvara, dva napuštena psa trčkaraju okolo u nedoumici da li da laju ili da vam se umiljavaju. Korozija na delimično urađenoj konstrukciji pokazuje da na njoj već duže vremena nema varilaca.

Odgovorni izvođač radova Milidar Jovanović je izjavio da očekuje da se radovi na čeličnoj konstrukciji nastave 1.marta. Kašnjenje je vezano za izradu čelične konstrukcije, "ali je to stvar konzorcijuma i ne bih pričao o tome", dodao je Jovanović. On je ocenio da bi most mogao da bude završen krajem septembra.

Inženjer Nikola Stefanović, zadužen za stručni nadzor, izjavio je da je od šest stubova koji će držati čeličnu konstrukciju urađeno pet, a na šestom se radi i biće završen do kraju februara. On je dodao da je u stubove do sada ugrađeno 11.000 tona betona i da očekuje da će radovi na čeličnoj konstrukciji početi 1. marta, a da se sada ne radi zbog zime. Reč je o mostu na deonici Jovac-Ćuprija, međunarodne železničke pruge na "Koridoru 10" između Beograda i Niša.

Most je čelični, težak 2.400 tona, dug 322,5 metara u pet raspona dužine od 52,5 do 83,5 metara. Ima šest stubova, od kojih su dva u reci. Projektovano je da se oni nalaze na 84 šipa.

Delovi čelične konstrukcije se rade u pogonima u Bitolju i Mariboru i u Ćupriju se odstavljaju u kompletu gde se obavlja njihovo ukrupnjavanje. Most se gradi u okviru celokupne rekonstrukcije i modernizacije deonice pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, koju će, prema ugovoru od 2. jula, graditi Italijanski konzorcijum "Iv Italiana Construzioni-Consorzio Armatori Feroviaar Italy".

Reč je o dvokolosečnoj pruzi, dugoj 10,5 kilometara, za brzine do 160 kilometara na sat.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;