Za realizaciju ruskog kredita namenjenog modernizaciji železničke infrastrukture u Srbiji završeno je 90% potrebnih projekata, izjavio je danas zamenik generalnog direktora Saobraćajnog instituta CIP Vladimir Simić. Ministar finansija i privrede Srbije Mlađan Dinkić potpisao je u Moskvi, sa ruskim ministrom finansija Antonom Siluanovom ugovor o državnom izvoznom kreditu od 800 miliona dolara za potrebe Železnica Srbije.
Srpske železnice će zahvaljujući tom kreditu biti modernizovane u narednih pet godina i biće povećane brzine vozova na glavnim železničkim pravcima – Koridoru 10 i barskoj pruzi, izjavio je Tanjugu generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović dodajući da će prvi radovi početi na proleće na pruzi Beograd-Pančevo.
Prema rečima zamenika generalnog direkrora CIP-a Simića u potpunosti je završen projekat za gradnju drugog koloseka od Beograda do Pančeva, prugu Valjevo-Loznica i tri deonice na železničkom Koridoru 10.
Železnice su najavile da će već na proleće ove godine početi modernizacija i elektrifikacija 15 kilometara pruge Beograd-Pančevo, kao i radovi na tri, od ukupno šest deonica na Koridoru 10. Reč je o deonicama Golubinci-Ruma (17,9 kilometara), Sopot-Kosmajski Kovačevac (18,4 km) i Mala Krsna-Velika Plana (29 km). Simić je kazao da se u februaru očekuje završetak projekata za preostale tri deonice na Koridoru 10 južno od Niša: Vinarce-Đorđevo (15 km), Vranjska Banja-Ristovac (17,7 km) i Bujanovac-Bukarevac (13,8 km).
"Ostaje da se završe projekti za te tri deonice na Koridoru 10 i time bi posao koji je CIP ugovorio sa ruskom stranom bio u potpunosti završen", naveo je on.
Za prugu Valjevo-Loznica projekti su završeni i ostalo je još da se završi stručna kotrola Republičke revizione komisije, a samim tim i tehnička kotrola glavnih projekata.
Što se tiče pruge Beograd-Bar kroz Srbiju, CIP je uradio studiju sa italijanskom kompanijom Italfer o mogućnostima i načinima rekonstrukcije tog važnog železničkog pravca i ta studija je, prema njegovim Simića, sjajna osnova da se na osnovu nje urade kvalitetni projektni zadaci i detaljna razrada glavnih projekata kako bi se ta pruga dovela u odgovarajuće stanje za prevoz robe i putnika.
To će biti značajan posao i za srpsku privredu, jer je definisano da će sa 30 odsto radnika i materijala učestvovati srpska strana, kažu u Železnicama Srbije.






























;