Deonica brze pruge između Novog Sada i Subotice, deo velikog projekta izgradnje pruge Beograd-Budimpešta, danas će biti otvorena za saobraćaj. Posle dve sedmice dinamičkih testiranja, na kojima su vozovi uspešno dostizali brzinu od 200 kilometara na čas, završena je i poslednja faza provere funkcionalnosti. Testiranja su sproveli stručnjaci nemačke firme Deutsche Bahn Systemtechnik.
.jpg)
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Radovi na ovoj trasi dugačkoj nešto više od 108 kilometara započeli su u novembru 2021. godine, a nosioci izgradnje bile su kineske kompanije China Railway International i China Communications Construction Company (CCCC), uz podršku preko 200 domaćih i evropskih podizvođača, objavio je RTS.
Za razliku od prethodnih infrastrukturnih projekata, ovaj se ističe i po tome što su prvi put u Srbiji izgrađena tri ekodukta - specijalna prelaza za divlje životinje koji omogućavaju siguran prolaz preko železničke trase.
Duž pruge je postavljeno 273 kilometra novih koloseka, 27 nadvožnjaka, 15 podvožnjaka i 4 mosta. Ova deonica ima pet stanica - u Vrbasu, Lovćencu, Maliđošu, Bačkoj Topoli i Subotici - a najavljeno je da će vozovi Soko deonicu prelaziti za svega 41 minut.
Povezanost sa Beogradom takođe se značajno skraćuje, pa će najbrža vožnja do severne granice trajati oko 79 minuta. Interregio vozovi putovaće nešto duže, 54 minuta od Novog Sada do Subotice i oko 99 minuta od Beograda do Subotice.




























;