Izgradnja petog mosta preko Dunava kod Novog Sada, poznatog kao Fruškogorski most, napreduje planiranom dinamikom. Ova važna tačka Fruškogorskog koridora, koja će omogućiti brzu vezu između Petrovaradina i industrijske zone Kać, trenutno je na oko 70% završenosti, a most bi trebalo da bude potpuno spojen u aprilu 2026, dok je puštanje u saobraćaj predviđeno do kraja iste godine.

Izgradnja mosta na Dunavu (Foto: YouTube/Vojvodina uživo/Screenshot)
Na terenu je vidljiv značajan napredak. Glavni noseći stubovi već su podignuti, a izgradnja betonskih segmenata napreduje sa obe obale reke, postepeno zatvarajući razmak ka sredini Dunava.
Kako piše portal Vojvodina uživo, na centralnom stubu, smeštenom u samom rečnom koritu, montirani su i prvi kosi kablovi koji nose konstrukciju, čime je potvrđeno da piloni preuzimaju glavno opterećenje mosta.
Sa sremske strane (Petrovaradin), pristupna konstrukcija je u potpunosti završena i već je spojena sa glavnim delom mosta. Na bačkoj obali, kod naselja Kać, radovi napreduju nešto sporijim tempom, što je posledica kompleksnijih geoloških uslova i dubljeg rečnog korita.
Ipak, više od polovine glavnog raspona već je izgrađeno, a spajanje preostalih segmenata u sredini predstavlja završnicu radova, koja je i tehnički najzahtevnija.
Konstrukcija i dimenzije
Fruškogorski most je zamišljen kao savremena drumska veza sa četiri trake, biciklističkim i pešačkim stazama sa obe strane širine oko dva metra. Ukupna dužina objekta, uključujući prilazne konstrukcije, iznosi oko 1.700 metara, dok glavni raspon preko reke ima dužinu od 505,8 metara.
Konstrukcija se oslanja na prednapregnute betonske grede koje nose dvostruki piloni visoki približno 25 metara. Ovi piloni učvršćeni su u dno reke pomoću 37 šipova prečnika 1,5 metara i dužine od oko 37 metara, što osigurava stabilnost čitave strukture.
Investicija i izvođači
Projekat predstavlja ključnu tačku Fruškogorskog koridora, koji će omogućiti bolju povezanost Novog Sada sa Fruškom gorom i auto-putevima koji vode ka Rumi i Šapcu. Rasteretiće postojeće mostove i preusmeriti teretni saobraćaj van gradske zone, obezbeđujući bolji kvalitet vazduha.
Ukupna vrednost koridora procenjuje se na oko 600 miliona evra, dok je izgradnja mosta sa pripadajućom infrastrukturom procenjena na oko 114 miliona evra (ili oko 12 milijardi dinara).
Izvođenje radova povereno je kineskoj kompaniji China Road and Bridge Corporation (CRBC), a finansijska konstrukcija projekta obezbeđena je kroz kreditni sporazum između Srbije i Kine, posredstvom kineske razvojne banke. Radovi su zvanično započeti u maju 2022. godine, kada je položen kamen temeljac.




























;