Radovi na novom železničkom mostu preko Tamiša, koji povezuje Orlovat i Tomaševac na pruzi Pančevo-Zrenjanin, ulaze u završnu fazu. Očekuje se da će most biti završen i otvoren za saobraćaj krajem avgusta ili početkom septembra.
Ilustracija (Foto: Pexels)
Nova konstrukcija gradi se u neposrednoj blizini postojećeg železničko-drumskog mosta koji datira iz 1880. godine i koji će uskoro biti isključen iz upotrebe, objavio je portal Dnevnik.rs.
Stari Tomaševački most služio je za drumski i železnički saobraćaj, pa su se decenijama ovde pravili zastoji jer drumskim vozilima prolaz nije bio moguć dok su tuda prolazili vozovi.
U planu je i modernizacija cele pruge Pančevo Glavna - Zrenjanin - Kikinda - državna granica.
Analize su pokazale da obnova stare konstrukcije nije ekonomski opravdana, te je odlučeno da se izgradi novi most nedaleko od postojećeg. Ukupna dužina ugovorene deonice iznosi 1.400 metara. Glavni nosač čini čelična konstrukcija koja premošćava tri raspona od po 40 metara, zadržavajući osnovnu koncepciju starog mosta.
Kako navodi Dnevnik, čelične konstrukcije se izrađuju na obali i pomoću hidrauličnih presa pomeraju preko reke kako bi spojile dve obale, što je bio značajan tehnički izazov za izvođače radova. U okviru projekta planirana je i regulacija korita Tamiša u zoni mosta.
Za izgradnju će biti upotrebljeno 500 tona čelika i 2.600 kubika betona, dok će na železničkoj deonici biti postavljeno 170 tona šina i 1.800 pragova na nasipu stabilizovanom cementom, u koji će biti utrošeno 24.000 kubika materijala.
Radove izvode Briken, ZGOP i Trioprojekt. Projekat se finansira sa nešto više od jedne i po milijarde dinara, uključujući PDV. Građenje novog mosta formalno je započelo 31. maja 2024. godine pod okriljem Infrastrukture železnica Srbije.