INFONET-468X60-BANNER

Mrkonjić: Pustite me da radim

18.08.2010. | D. Milinković | Večernje novosti

Zadovoljan sam rezultatima na Koridoru 10. Da li je moglo više? Uvek može! Ali, pustite me već jednom da radim. Glave, ako bude trebalo, neka ”lete” kada prođu rokovi!

Ovako Milutin Mrkonjić, ministar infrastrukture, odgovara na napade da opet daje rokove koje ne poštuje i da se mašine na pompezno otvorenim deonicama gase čim se isključe kamere.

"Neka me napadaju koliko hoće, sto puta ću ponoviti: Srbija je ubedljivo najveće gradilište u Evropi. Umesto da svi stanu iza nečega što je nacionalni, državni interes, iz mutne vode izranjaju dnevno-političke šićardžije, koje zarad sitnih poena kritikuju i minimiziraju ovaj veliki posao i ogroman uloženi trud."

Na pitanje da je bila greška što su mašine radile samo na jedan dan, minisitar Mrkonjić odgovara: 

"Ma koji jedan dan. Tamo se punom parom radi skoro dva meseca. Koje će mašine biti na terenu zavisi od vrste radova koji se izvode. Na konstrukciji mosta, koji je na tom delu, radi se već mesecima u fabrici betona u Užicu, a poslednjih desetak dana obavljaju se pripreme za postavljanje stubova. Zato u ovom momentu tamo nema 20 bagera i buldožera, jer i ne treba tu da budu. Umoran sam više od objašnjavanja i odgovaranja neznalicama i mutivodama. Ovde se sve izvrće zarad dnevnog političkog profita. Na primer, umesto da javnost pozdravi nedavne posete predsednika Tadića gradilištima, jer je to podrška našim graditeljima i nacionalnom trudu, i njega su sačekale kritike."

Na pitanje novinara Novosti o su te šićardžije koje po Mrkonjićevim rečima napadima na njega prikupljaju političke poene, Mrkonjić odgovara: "Ima nedobronamernih u opoziciji, ali i u vlasti. Ali ne bih o imenima. Sve koji tvrde da Mrka priča bajke pozivam da stave šlem na glavu i izađu na gradilišta."

Na primedbu da je najavio da će ove godine biti ”napadnut” praktično ceo Koridor 10, a da se radi se samo na nekoliko kilometara iako se sezona bliži kraju, Mrkonjić kaže: "Opet netačno. Radovi, u različitim fazama - od tendera do izgradnje - započeti su na 230 kilometara Koridora 10: na severu 130, na istoku 40, a na jugu 60 kilometara. Do kraja godine, tvrdim, završićemo 130 kilometara."

U vezi sa kritikama da su u slučaju Nepričave radovi započeti pre izvršene eksproprijacije, ministar je rekao da se na tome radi sukcesivno i da se ne može preko noći završiti nešto na čemu se decenijama nije radilo.

Što se tiče odluke da se deo sredstava, namenjenih radovima na Straževici, preusmere na JAT, ministar Mrkonjić objašnjava: "Za projekte na Koridoru 10 namenjeno je sedam milijardi dinara, od čega je pet odsto, odnosno oko 350 miliona preusmereno na 15 gradilišta u zemlji i oko 50 miliona za JAT jer je to bilo najhitnije. Ali, za Straževicu je ostalo 650 miliona dinara, što je sasvim dovoljno za prvu fazu."

Radovi na revitalizaciji barske pruge, prema rečima ministra Mrkonjića, koštaće oko 337 miliona evra, a ne "fantastične dve milijarde", kako neki tvrde. Od toga će 198 miliona evra obezbediti Srbija, a 138 miliona Crna Gora.

Za ambiciozno najavljen Prokop, ministar kaže: "Nažalost, to stoji na mrtvoj tački. Para nemamo, sa Rusima pregovaramo, ali to ide baš kilavo." Sa druge strane radovi na Gazeli idu veoma dobro, sve se odvija po planu i taj važan deo Koridora biće rekonstrusan kako je predviđeno.

Ministar Mrkonjić na pitanje koliko novca će ove godine biti uloženo u izgradnju infrastrukture u Srbiji odgovara: "Samo na Koridoru 10 oko 950 miliona evra, što će našoj privredi omogućiti da preživi. Dobro smo se organizovali, obezbedili sredstva i radimo, a većinu poslova dobila su naša preduzeća."

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;