Nabavka dve TBM mašine za izgradnju prve linije beogradskog metroa zvanično je potvrđena potpisivanjem ugovora između kompanija "PowerChina" i "CRCHI". Ovaj događaj označava prelazak projekta u novu, operativnu fazu.
.jpg)
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Kako je objavljeno na sajtu Grada Beograda, ugovor su 16. maja potpisali Han Džiping, koji rukovodi projektom prve metro linije ispred "PowerChina", i Cao Đianfeng u ime proizvođača TBM mašina "CRCHI". Potpisivanju je prisustvovao i direktor javnog preduzeća "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović, koji je ocenio da se radi o jednoj od ključnih tačaka u realizaciji ovog infrastrukturnog projekta.
Mladenović je istakao da nabavka TBM mašina omogućava konkretan početak tunelskih radova, navodeći da su ovi sistemi ključni za izgradnju metroa u skladu sa standardima koje Beograd zaslužuje. Prema njegovim rečima, kineska kompanija CRCHI je najveći svetski proizvođač ovih uređaja, sa više od 15 aktivnih mašina trenutno angažovanih širom Evrope.
Džiping, predstavnik "PowerChina" naglasio je da je kompaniji čast što doprinosi razvoju prvog beogradskog metroa i da će raditi na jačanju transportne efikasnosti u skladu sa ukazanim poverenjem. Đianfeng, iz kompanije CRCHI, je istakao da su njihove TBM mašine vrhunac savremene tehnologije u oblasti tunelogradnje.
Planirana isporuka prve i druge mašine zakazana je za april i jun 2026. godine. Svaka od njih teži oko 2.000 tona i ima prečnik od gotovo 10 metara. Karakterišu ih visoka preciznost u radu, minimalni uticaj na okolinu i visoki bezbednosni standardi.
Zaključenim ugovorom, dve renomirane kompanije udružuju svoje ekspertize i tehnološke kapacitete, s ciljem da doprinesu izgradnji bezbednog, efikasnog i modernog metro sistema u Beogradu, u skladu sa najvišim međunarodnim normama.





























;