INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Probijanje tunela Munjino brdo privodi se kraju uz nove austrijske metode

01.04.2024. | RTS

Na deonici auto-puta "Miloš Veliki", koja se proteže od Pakovraća do Požege, trenutno se odvijaju intenzivni radovi na izgradnji tunela, mostova i nasipa duž 20 kilometara. Ova deonica predstavlja jedan od najzahtevnijih projekata u Srbiji, s obzirom na složenost terena i izazove koje priroda postavlja pred inženjere i radnike.

Izgradnja tunela

Ilustracija (Foto: Pixabay)

Nakon što je probijen tunel Laz, najduži u Srbiji, radovi su dobili na zamahu i već asfaltirano oko dva i po kilometra, prenosi RTS. Glavni građevinski radovi su završeni u obema cevima tunela, čime se otvara put ka drugoj fazi projekta koja uključuje elektromašinsko opremanje.

Prema rečima Nikole Miljkovića iz Javnog preduzeća "Putevi Srbije", na gradilištu je angažovano oko 70 radnika, uključujući i podizvođače, koji se fokusiraju na završne radove.

Vladimir Petrović, rukovodilac službe nadzora radova u tunelu Laz, navodi da je postavljeno 147.995 metara nosača kablova, što predstavlja 82% od planiranog, a nosači su raspoređeni u svodu tunela i horizontalnim kablovskim kanalima.

Izgradnja se nastavlja prema tunelu Munjino brdo, a na ovom potezu gradi se 12 mostova i tri nadvožnjaka. Preostalo je još oko 900 metara do probijanja ovog tunela, iako su radovi nešto usporeniji u odnosu na prvobitna očekivanja. Oba tunela, Laz i Munjino brdo, grade se koristeći novu austrijsku metodu.

Prilikom izgradnje probleme predstavlja konfiguracija terena, podzemne vode, ali i rešavanje imovinskopravnih odnosa. Pored tradicionalnih metoda iskopavanja, primenjeno je i miniranje, navodi RTS.

Projekat izgradnje ove deonice započet je 2019. godine, a radove izvodi kineska kompanija. Iako je rok od 36 meseci već premašen, saradnja sa kineskim partnerima ističe se kao izuzetno produktivna, s obzirom na njihovu posvećenost i radnu etiku.

Završetak tunela Laz i Munjino brdo ključan je za otvaranje deonice koja će omogućiti putovanje od Čačka do Požege za samo petnaestak minuta. Osim što su slični po dužini i metodi izgradnje, oba tunela će imati 11 veza između tunelskih cevi, uključujući dve velike za kamione i automobile u slučaju nezgode, te devet pešačkih prolaza.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;