INFONET-468X60-BANNER

Detalji trase pruge od Zemun Polja do Nacionalnog stadiona - Pogodnosti za buduće naselje Singidunum

03.10.2023. | eKapija

Beograd se priprema za značajno unapređenje svoje infrastrukture sa detaljima trase pruge koja će povezivati Zemunsko Polje i Nacionalni stadion, prema informacijama objavljenim u nacrtu plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu. Ovaj projekat, koji obuhvata površinu od oko 660,11 hektara, ima za cilj da poboljša mobilnost putnika do Aerodroma Nikola Tesla Beograd, Nacionalnog stadiona i budućeg naselja Singidunum, kao i da pruži vezu stanovnicima ovog dela grada sa užim centrom.

Trasa pruge

Trasa pruge (Foto: Urbanistički zavod Beograda/Plan generalne regulacije)

Ključne karakteristike pruge

Pruga, koja je planirana kao dvokolosečna, elektrificirana i opremljena savremenim signalno-sigurnosnim i telekomunikacionim uređajima, obuhvataće stajališta Singidunum, Aerodrom, Surčin i železničku stanicu Nacionalni stadion, prenosi portal eKapija. Projektovana za putnički saobraćaj, pruga će omogućiti brzine vozova do 120km/h.

Detalji trase

Trasa pruge počinje od železničke stanice Zemunsko polje, prelazi preko Aerodroma Nikola Tesla Beograd i dalje ka naselju Surčin-Surčinskoj ulici, odnosno ka Nacionalnom stadionu, a zatim ide kroz područje opštine Surčin ka Obrenovcu. Zanimljivo je da je planirano odvajanje trase pruge iz železničke stanice Zemunsko polje pri čemu će trasa Zemunsko polje-Aerodrom Nikola Tesla-Nacionalni stadion posebnim kolosecima za svaki smer biti direktno povezana sa stanicom Zemunsko Polje.

Na deonici od Zemunskog polja do Nacionalnog stadiona, predviđene su dve železničke stanice i tri stajališta: železnička stanica Zemunsko polje, stajalište Singidunum, stajalište Aerodrom, stajalište Surčin i železnička stanica Nacionalni stadion, navodi eKapija.

PARK and RIDE sistem

U okviru stajališta Singidunum planiran je javni parking tipa PARK and RIDE ("parkiraj i vozi se"), obezbeđujući maksimalnu intermodalnost između različitih podsistema javnog gradskog transporta i individualnog prevoza, jer se u blizini nalazi autobusko stajalište i Taxi stanica. Slično, u zoni železničkog stajališta Surčin, pored TAXI stanice, planiran je javni parking kapaciteta 95 parking mesta koji može funkcionisati po principu PARK and RIDE.

Javni uvid i dalji planovi

Javni uvid u nacrt plana traje do 1. novembra, pružajući priliku građanima i zainteresovanim stranama da se upoznaju sa detaljima i pruže svoje povratne informacije. Ovaj projekat ne samo da će podstaći dalji razvoj područja kroz koje prolazi pruga, već će i dodatno afirmisati i valorizovati prednosti železničkog šinskog sistema u sistemu transportnih usluga u Beogradu.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;