IZOLACIJA-468X60-BANNER

Nova linija BG voza povezaće Makiš, Rakovicu i Karaburmu

19.04.2023. | eKapija

Infrastruktura železnice Srbije raspisala je dva tendera za projektovanje nove linije BG voza i to samo dve nedelje nakon što je naručila izradu tehnološke studije razvoja Beogradskog železničkog čvora.

Železnička stanica

Ilustracija (Foto: Pixabay)

Prva javna nabavka obuhvata izradu tehničke dokumentacije za izgradnju stanice BG voza Makiš i pruge od tunela Kneževac do buduće stanice BG voza Makiš, paralelno sa postojećom prugom Beograd Ranžirna "A"-Rasputnica "T"-Rakovica.

Ovo praktično znači da kreće projektovanje nove linije BG voza koja će povezati Makiš, Rakovicu i Karaburmu, tunelom Kneževac koji je probijen još 1987. godine da spoji Rakovicu i Makiš i ide ispod Vidikovca, a koji sada ne koriste putnički vozovi, navodi eKapija.

Imajući u vidu da sistem BG voza trenutno predstavlja osnov sistema gradske i prigradske železnice na području grada Beograda, a na osnovu GUP-a Beograd 2021 i Koncepta razvoja železničkog čvora Beograd, potrebno je da se projektuje i izgradi železnička stanica Makiš (krajnja/početna stanica linije 3 BG voza na relaciji Makiš-Rakovica-Karaburma), koja bi se povezala novom dvokolosečnom prugom sa prugom Beograd Ranžirna-Rakovica ispred leve i desne tunelske cevi tunela Kneževac, navedeno je u tehničkoj specifikaciji posla.

Predmet projektnog zadatka je izgradnja levog i desnog koloseka (od budućih odvojnih skretnica ispred tunela Kneževac do buduće stanice BG voza Makiš), i izgradnja stanice BG voza Makiš.

Navedeno je da se stanica Makiš planira na pogodnoj lokaciji u blizini buduće metro stanice, sa najmanje dva perona dužine 110m i najmanje tri stanična koloseka, uz izgradnju neophodnih objekata za železničke i druge sadržaje (blagajne, informacije, sadržaji za trgovinu i ugostiteljstvo i sl), kao i objekata za smeštaj elektrotehničke infrastrukture, prenosi eKapija.

- Projektnim rešenjem treba omogućiti pogodan pristup putnicima do staničnih perona denivelisanom vezom kao i pešačku komunikaciju sa metro stanicom Makiš, a u neposrednoj blizini staničnog platoa predvideti železnički parking prostor za službena lica, putnike i korisnike železničkih usluga (park and ride) – navodi se u tenderskoj dokumentaciji.

Napominje se da projektom treba predvideti tehnologiju izvođenja radova tako da se ne ugrozi redovnost saobraćaja na dvokolosečnoj pruzi Beograd Ranžirna – Rakovica i stanice Beograd Ranžirna. Planirana brzina vozova je 50 km/h.

Predmet drugog tendera je projektovanje stanice BG voza Karaburma i pruge od tunelskih cevi Vračar do buduće stanice Karaburma.

Kako se navodi, potrebno je da se projektuje železnička stanica Karaburma (krajnja stanica linije 3 BG voza na relaciji Makiš-Rakovica-Karaburma) koja bi se povezala novom dvokolosečnom prugom sa prugom Beograd Centar-Pančevački Most-Pančevo Glavna u tunelu Vračar.

U tunelu Vračar na pruzi Beograd Centar - Pančevački Most - Pančevo Glavna u proteklom periodu izgrađene su dve tunelske cevi - leva tunelska cev od km 0+000 do km 0+672 i desna od km 0+000 do km 0+675.

Predmet ovog projektnog zadatka je izgradnja levog i desnog koloseka (od buduće odvojne skretnice u tunelu Vračar do buduće stanice Karaburma), izgradnja stanice BG voza Karaburma i rekonstrukcija leve i desne tunelske cevi tunela Vračar (dužine oko 600m).

I ova stanica je predviđena sa najmanje dva perona dužine 110m i tri stanična koloseka.

Oba tendera otvorena su do 19. maja.

U master planu saobraćajne infrastrukture Beograda koji je predstavljen 2017. godine, navedeno je da će BG voz postati jedan od nosilaca javnog gradskog prevoza, navodi eKapija.

U planu je da ovaj voz koji sada saobraća na linijama Batajnica-Ovča, Resnik-Ovča, Ovča-Mladenovac i Lazarevac-Ovča, u budućnosti pored trase Makiš-Karaburma ide i od Novog Beograda prema Surčinu, aerodromu i budućem nacionalnom stadionu.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;