PRIJAVA-468X60-BANNER

Najzahtevniji deo projekta na Koridoru 5C - tunel Prenj

01.11.2021. | eKapija

Zatvaranje finansijske konstrukcije za najzahtevniji deo auto-puta na Koridoru 5C, a to je, grubo govoreći, prostor od juga Mostara pa do Konjica, preduslov je za intenziviranje drugih aktivnosti na terenu. A odluka Vlade o početku pregovora o kreditnom zaduženju pokazatelj je kako se ulazi u poslednji deo priprema.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Imati auto-put od Mostara do Konjica koja će uveliko skratiti putovanje i biti ključni deo mozaika u povezivanju Hercegovine s Bosnom, strateški je cilj, a na putu njegovog ostvarenja stoje i dva najveća izazova – tunel kroz planinu Prenj, kao i deonica Mostar jug – Mostar sever, piše Večernji list BiH.

Na celom prostoru od Ovčara do petlje Mostar jug (koji će biti podeljen na poddeonice Ovčari – ulaz u tunel Prenj, tunel Prenj, tunel Prenj – Mostar sjever te Mostar sever – Mostar jug) gradiće se 10 mostova, 12 tunela i dve petlje.

Izgradnja kapitalnog i u strateškom smislu najvažnijeg, ali i tehnički najzahtevnijeg projekta na Koridoru 5C – tunela Prenj trebalo bi da traje 70 meseci, tako da bi ovi radovi bili završeni sredinom 2027. godine, čime bi se kompletirala izgradnja Koridora 5C na teritoriji FBiH.

Ključna karakteristika tunela je njegova dužina od 10,15km, prema kojoj spada u duge tunele i podleže primeni svih propisanih mera sigurnosti u tunelima, prema smernici 2004/54/EC. Izuzev tunela Prenj, ova deonica podrazumeva pristup severnom i južnom portalu tunela pa dužina deonice iznosi oko 12km. Tunel Prenj najduža je i najsloženija građevina na celoj deonici auto-puta od Konjica do Mostara, dužina desne tunelske cevi je 10,165km, a leve 10,160km.

ldejni projekat za tunel Prenj je završen, urađen je program dodatnih istražnih radova, dok je u toku realizacija dela programa koji se odnosi na hidrogeološka istraživanja i probno IG kartiranje i istraživanje iz programa dodatnih istražnih radova.

Drugi važan segment je deonica Mostar sever – Mostar jug, dužine 15,4km, a prema idejnom projektu, u sastav deonice ulazi petlja Mostar sever s bočnim naplatnim mestom, šest tunela ukupne dužine devet kilometara i šest relativno kratkih vijadukata/mostova dužine oko dva kilometra.

Budući da se radi o uslovima ugovora po crvenom FIDIC-u za deonicu Mostar sever – Mostar jug, završetak postupka i potpisivanje ugovora može se očekivati u drugom tromesečju 2022. godine, dok je planirani rok izgradnje 45 meseci.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Jelena 10.06.2022.
Divno! Ne zna se šta je lepše. Ovog leta sm...
Nenad 17.05.2022.
Sve je to mrtvo slovo na ppairu. Kaže se u ...
Kris 14.05.2022.
Da, ali da li ljudi znaju da ce to biti zgr...
Perica Ognjanovic 16.04.2022.
Sjajan tekst, svaka cast. Mi smo upravo ugr...
Nenad 29.03.2022.
Nekada je Novi Sad bio pun parkova i zeleni...

;