INFONET-468X60-BANNER

Kako će izgledati prve stanice BG metroa

05.10.2021. | eKapija

Metro stanica

Železnik (Foto: JKP Beogradski metro i voz, Grad Beograd i Egis)

Na deonici od Železnika do Karaburme biće izgrađene dve površinske i četrnaest podzemnih stanica, a radovi na prvoj fazi počinju do kraja godine. Raspisan je konkurs za dizajn izgleda 16 stanica na ovoj deonici, a JKP Beogradski metro i voz i Sekretarijat za javni prevoz Grada Beograda su u okviru konkursne dokumentacije objavili funkcionalni i arhitektonski projekat budućeg izgleda stanica.

Planirane površinske stanice su Železnik i Makiš, a podzemne: Žarkovo, Bele vode, Trgovačka, Požeška, Park Banovo brdo, Ada Ciganlija, Sajam, Mostar, Savski trg, Trg Republike, Skadarlija, Dunav, Pančevački most i Karaburma.

Radovi na konkursu će se vrednovati na osnovu postignutog estetskog nivoa, arhitektonskog rešenja i dizajna u smislu brendiranja Beogradskog metroa, zatim, urbanih kvaliteta rešenja, izbora materijala, sprovodljivosti, rok za predaju je 14. decembar, a rezultati će biti objavljeni 29. decembra.

Prva linija biće duga oko 21,1km sa 21 stanicom i nalaziće se na potezu Makiš-Mirijevo. Prva metro linija je u zoni Makiškog polja planirana po terenu u dužini od oko 2,1km, da bi nakon stanice Makiš bila vođena podzemno do Mirijeva. Metro linija 1 planirana je na pravcu: Železnik - Makiš - Žarkovo - Bele vode - Trgovačka - Požeška - Park Banovo brdo - Ada Ciganlija - Sajam - Mostar - Savski trg - Trg Republike - Skadarlija - Dunav - Pančevački most - Karaburma - Ada Huja - Višnjička - Mirijevski bulevar - 7. gimnazija - Mirijevo.

Planirano je da se trasa vodi na delu od stanice Železnik do stanice Makiš kroz prostor planiranog depoa za metro i površine u funkciji saobraćaja, i ima dve stanice koje su planirane na terenu, stanice Železnik i Makiš. Uz stanicu Makiš planirana je početno-završna stanica planirane linije BG voza.

Što se tiče dela trase od stanice Makiš do stanice Bele vode planira se u otvorenom iskopu(cut&cover) u dužini oko 2,15km, a deonica u dužini od oko 11,2km od stanice Bele vode do stanice Pančevački most planirana je u dubokom tunelu, dok se deonica od stanice Pančevački most do Mirijeva planira u otvorenom iskopu (cut&cover) u dužini od oko 5,7km.

Metro stanica

Park Banovo brdo (Foto: JKP Beogradski metro i voz, Grad Beograd i Egis)

Metro stanica

Sajam (Foto: JKP Beogradski metro i voz, Grad Beograd i Egis)

Metro stanica

Savski trg (Foto: JKP Beogradski metro i voz, Grad Beograd i Egis)

Metro stanica

Trg Republike (Foto: JKP Beogradski metro i voz, Grad Beograd i Egis)

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;