INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Putari u "punom gasu" rade na dve deonice na Zlatiborskoj magistrali

25.06.2020. | N. Janković | Novosti

Zlatiborska magistrala, saobraćajem najopterećenija deonica na putu do Zlatibora, Mokre Gore i Tare, ujedno i nezaobilazan deo trase prema Crnoj Gori i Jadranu - biće rekonstruisana do kraja leta u punom profilu. Istovremeno i sa istim rokom za završetak posla, traju radovi na deonici puta od Čačka do Užica, čime će ovaj deo Zapadne Srbije uskoro postati neuporedivo bezbedniji i lakši za proputovanje.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Na gradilištu od Užica ka Sušici, posle nekoliko decenija, obavlja se potpuna rekonstrukcija kolovoza u dužini od 15 kilometara, uz izgradnju novih trotoara, rigola, stabilizaciju kosina i sanaciju tunela. Dotrajala magistrala već ima izgled potpnuno drugačiji od dojučerašnjeg: do sada su na skoro celoj dužini ove deonice postavljeni nova podloga i asfalt, postavljena su 22 kilometra novih ivičnjaka za trotoare, izvršena je sanacija dva tunela, urađeno je kompletno obezbeđenje svih kosina na ovoj deonici.

Tehnički direktor užičkih Puteva Slobodan Božović rekao je da je deonica Užice - Bela Zemlja jedna od najopterećenijih na celom magistralnom putu od Beograda, preko Čačka ka crnogorskoj granici. Posao je vredan 1,1 milijardu dinara.

- Putevi Užice su kao izvođač radova ugovorili rekonstrukciju 15,24 kilometra, od toga je osam potpuno završeno i predato na upotrebu. Sada smo u fazi izvođenja završnog sloja na 2,2 kilometra, čime bismo završili dve trećine celokupne deonice, i to se očekuje krajem sledeće sedmice. Trenutno je na ovom gradilištu zaposleno oko 100 radnika, mašinista, vozača, podizvođača - istakao je Božović. - Trudimo se da preopterećeni put što pre završimo. Imamo dinamiku izvođenja radova koju moramo da poštujemo i koja diktira saobraćajne gužve, pa i ovom prilikom molim građane da imaju strpljenja, da razumeju naš posao.

Uz kašnjenje izazvano pandemijom korone, ali i promenom izvođača radova, ubrzano je nastavljena i rekonstrukcija magistrale od Pakovraće kod Čačka do Užica u dužini od 37 kilometara, vredna 1,2 milijarde dinara. Ovaj posao finansira se iz kredita Svetske banke, a izvođač radova je čačanski Strabag.

Paralelno sa rekonstrukcijom mreže magistralnih puteva na važnom koridoru, traje i izgradnja auto-puta do Požege. To je šansa da se teretni, kamionski saobraćaj u što većoj meri izmesti sa magistrale, čime bi se posle obavljenog posla put sačuvao značajno duže.

- Jedna od ideja je da se u budućnosti na magistralnim putevima gde ima dosta teških vozila, započne naplata putarine kako bismo vozače kamiona "naterali" da koriste auto-put - rekao je Zoran Drobnjak, direktor Puteva Srbije.

Kada krajem leta obe velike investicije budu u potpunosti završene, najopterećenija deonica važne saobraćajnice, od Čačka sve do Zlatibora, pružiće putnicima neuporedivo lakše i bezbednije putovanje kroz najlepše predele zapadne Srbije.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;