INFONET-468X60-BANNER

Na leto počinje gradnja dva nova auto-puta

21.03.2019. | Tanjug

Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović, izjavila je da ovog leta počinje izgradnja dva potpuno nova auto-puta u Srbiji duga oko 130 kilometara: Moravskog koridora od Preljine do Pojata i auto-puta Beograd-Sarajevo ka Republici Srpskoj.

- Ovo je početak novog investicionog ciklusa u infrastrukturi Srbije vrednog 5,2 milijarde evra, a osim auto-puteva ulagaćemo u železnicu, aerodrome i vodni saobraćaj - naglasila je Mihajlovićeva.

Ona je istakla da se o gradnji Moravskog auto-puta dugog 110 kilometara pregovara sa jednom od najvećih svetskih građevinskih kompanija, američkim Behtelom, a da je investicija vredna 800 miliona evra.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- To je centralni koridor Srbije i po meni najznačajnija saobraćajnica pored Koridora 10. On će spojiti centralnu Srbiju - Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Ćićevac, a tu je i Kopaonik. Pokriće region u kome živi 500.000 stanovnika i gde radi više od 20.000 malih i srednjih preduzeća, povezaće turističke centre, od kojih očekujemo mnogo veće prihode. Za razliku od koridora 10 i 11 ili auto-puta ka BiH, koji nas spajaju sa regionom, Moravski koridor spaja Srbiju, njen zapadni i istočni deo. To znači više poslova za naše firme jer je, recimo, tokom izgradnje Koridora 10 bilo zaposleno više od 20.000 ljudi, koji su radili kao izvođači, podizvođači, proizvođači materijala...To bi moglo da za nekoliko procenata podigne naš BDP - kaže Mihajlovićeva.

Potpredsednica Vlade ističe da ovakvi projekti imaju i mnogo veći značaj od građevinskog.

- Auto-putevi odavno nisu samo šljunak, beton i asfalt. Auto-putevi vam daju političku stabilnost i zašto da jedna od najvećih građevinskih firmi na svetu kakva je Behtel, koja na sasvim drugačiji način radi od kompanija koje danas imamo u Srbiji, ne bi radila kod nas. Na ovom poslu su udruženi i američki i britanski kapital preko jedne od najboljih banaka na svetu, UK Finance banke, i oni pregovaraju sa Ministarstvom finansija o uslovima finansiranja - kazala je ona.

Prema njenim rečima, Moravski koridor radiće se dve i po godine i to će pisati u ugovoru, s tim što će se prvo raditi ona deonica povezivanja sa Koridorom 10.

Drugi auto-put čija gradnja počinje ovog leta je Beograd-Sarajevo, deonica od Kuzmina do Sremske Rače, odnosno Republike Srpske.

- Reč je o deonici dugoj 17km, sa novim mostom preko Save, ukupne vrednosti 220 miliona evra. Prvo ćemo graditi most koji je najzahtevniji i zato cela deonica toliko košta. Izvođač je turska kompanija Tašjapi, a u ugovoru stoji da će biti završena za dve i po godine - objašnjava Mihajlovićeva.

Ona je dodala i da se početkom aprila očekuje nastavak gradnje Koridora 11, deonice od Preljine do Požege, za koju smo potpisali ugovor sa kineskom kompanijom CRBC, koja već radi na Koridoru 11 deonicu Surčin-Obrenovac, koja bi trebalo da bude završena krajem godine.

- Ovaj auto-put biće jedan od težih na Koridoru 11, jer trećinu puta dugog 31 km čine tuneli i mostovi, a vrednost radova je 450 miliona evra. Radovi treba da počnu u blizini Lučana, a trajaće najmanje dve i po godine - istakla je Mihajlovićeva.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;