Gradnja trase do Bara: Kinezi ostaju u gudurama?

07.06.2018. | V. Kadić | Novosti

Crna Gora traži privatnog partnera za nastavak radova na auto-putu Bar-Boljare.Osim CCCC i CRBC za izgradnju dve deonice zainteresovana je i američka Vekson grupa

Javno-privatno partnerstvo je model preko kojeg će se tražiti partneri za nastavak realizacije deonica auto-puta Bar - Boljare (169,2km), prvenstveno od Mateševa do Andrijevice (43,5km), a zatim i do granice sa Srbijom. Ovo je poručila državna sekretarka u Ministarstvu saobraćaja i pomorstva, Angelina Živković, na konferenciji o javno-privatnim partnerstvima koja je održana u Beogradu.

Ona je, sagledavajući projekte koji se na bazi javno-privatnog partnerstva realizuju u Evropskoj uniji i politike koja se sprovodi u tom domenu, rekla da treba raditi na iznalaženju sličnih modela i za region, uz primenu kombinovanih mehanizama finansiranja - grantova, kredita međunarodnih finansijskih institucija i privatnog finansiranja. To se naročito odnosi na projekte u putnoj infrastrukturi, gde su potrebe kapitalnih ulaganja veoma visoke. I kao primer takvog partnerstva navela deonicu auto-puta na takozvanom Koridoru 11, od Požege do Boljara.

Krajem marta Vlada je potpisala memorandum o razumevanju sa kineskom kompanijom CRBC za projekat gradnje auto-puta na principima privatno-javnog partnerstva. Međutim, ovih dana procurila je vest da je i američka Vekson grupa zainteresovana da gradi preostale dve deonice auto-puta kroz Crnu Goru. Tu informaciju Vlada nije demantovala ali ni potvrdila.

Planirano je da se od Smokovca u startu gradi po most, pa odmah po tunel. I tako ka severu: most, tunel, vijadukt, po dve trake u oba smera. Prvi metri koji su iskopani nalaze se na 63 metra nadmorske visine, dok je kraj na Mateševu na 1.100 metara. Trasa će ići preko Moračice, tunela Klopot, Pelevog brijega, tunelom Vjeternik, Mala trava, Uvač, leva obala Tare do Mateševa. Predviđeno je da put ima 18 tunela i 13 mostova, među kojima su najzahtevniji most na Moračici (dužine jedan kilometar), naslonjen na stubove visine 180 metara, i tunel Vjeternik, dužine tri kilometra.

Kroz krš, ljute gudure do kojih na mnogo mesta ljudska noga nije ni kročila, put će posle Lutova, Lijeve Rijeke i Tuzi Ljevorečkih izbiti na Taru, na Uvac. Ovaj put nadovezaće se na ostatak kojim će se povezati sever i jug Crne Gore i biće kičma budućeg razvoja države, što dosadašnja deonica magistralnog puta Podgorica - Kolašin, kroz kanjon Platije, više ne može da prati. Osim direktnih, očekuju se i indirektni pozitivni ekonomski efekti. Platije, ipak, ostaju više kao turistički pravac nego put koji će u budućnosti, sa opasnostima koje nosi, biti glavna saobraćajnica od Srbije ka moru.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...
Ljubinka 09.04.2019.
Da li se na zidove koji su krecenim prajmer...
Maks 04.04.2019.
Političari treba da shvate da se autoput, o...