INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Auto-put "najveći ikada u državi": Uskoro probijeni tuneli

15.08.2017. | B92

Tuneli Klopot i Jabučki krš će biti potpuno probijeni do sredine narednog meseca i to će biti prvi probijeni tuneli na prioritetnoj dеonici autoputa Bar-Boljare.


Foto: Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)

To su naveli su predstavnici kineske kompanije CRBC, koja je glavni izvođač radova na najvećem infrastrukturnom projektu u istoriji Crne Gore.

Tuneli Klopot i Jabučki krš se sastoje od po dve odvojene tunelske cevi, svaka za jedan smer kretanja. Dužina leve cevi tunela Klopot je 985 metara, a desne 815 metara, dok dužina leve cevi tunela Jabučki krš 1455 metara, a desne 1360 metara. Tunel Jabučki krš je četvrti tunel po veličini na prioritetnoj dеonici. 

Radovi na važnijim objektima prioritetne dеonice izvode se zadovoljavajućom dinamikom. Na tunelima Vjeternik i Jabučki krš je počela izrada tunelske obloge. Na tunelima Kosman i Mala trava izvode se završne pripreme za početak betoniranja obloge, dok se radovi na mostu Jabuka, kod Kolašina, takođe odvijaju u skladu sa zadovoljavajućom dinamikom”, kazali su iz CRBC-a Pobjedi. 

Predstavnici kineske kompanije su naveli da je na Vjeterniku, najdužem tunelu na prioritetnoj dеonici, sa ulazne strane leva cev tunela probijena 620,6 metara, a desna cev 645,9 metara. 

Na izlaznoj strani leva cev je probijena 503,9 metara, a desna 614,1 metara. Na proboju ovog tunela angažovano je 178 radnika rekli su predstavnici CRBC-a. Tunel Vjeternik je najduži tunel na prioritetnoj deonici. Vjeternik je dvocevni tunel, pri čemu dužina tunela sa portalnim pozicijama iznosi 2.852 metara na desnoj traci autoputa, dok je dužina na levoj traci 3.039 metara. Širina kolovoznih traka, sa ivičnim trakama u obe tunelske cevi je ista i iznosi 7,7 metara. 

Na jednom od najzahtevnijih objekata na autoputu, mostu Moračica, kompanija CRBC radi stubove mosta. 

Očekujemo da krajem oktobra počnemo izgradnju rasponske konstrukcije mosta. Ukupna visina svih stubova do sada iznosi 380 metara, pri čemu su tri stuba već izgrađeni preko 100 metara pojedinačno. Na mostu trenutno rade 372 radnika precizirali su predstavnici CRBC-a. Most Moračica će biti dugačak 960 metara, a predviđeno je da najveća visina stuba bude 161 metar. Predstavnici CRBC-a tvrde da se radovi u većem ili manjem obimu izvode na celoj trasi, izuzev na delu od izlaza tunela Mateševo do kraja deonice, u dužini od 800 metara”, rekali su iz te kompanije. 

Ukupno je na gradnji autoputa angažovano 2.520 radnika. Od toga je kod podizvođača 584, a kod izvođača radova 1936”, rekli su iz CRBC-a.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;