INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Čim se siđe sa auto-puta katastrofa, tragičan put

03.07.2017. | J.Su.-Z.R. | Novosti

Srbija želi da razvija turizam, zove strance, nudi olakšice za domaće goste, ali čini se da ono osnovno nije uredila - puteve do vodećih turističkih mesta.

Čak ni do Kopaonika, koji je najpoznatija destinacija, ne može se stići a da se ne naiđe na poneku rupu. Seoski turizam je u fokusu poslednjih godina, ali mnoga domaćinstva su i dalje poput oaza do kojih se teško dolazi. Tako do mesta koje je začetnik razvoja seoskog turizma u Srbiji i dobitnik mnogih nagrada - Seče Reke, kod Kosjerića, vodi put koji predstavlja izazov i za bicikliste, a kamoli za automobile i autobuse. Gosti koji odluče da provedu odmor ovde, ali i oni, još brojniji, koji posećuju poznatu crkvu brvnaru, prinuđeni su da voze iz rupe u rupu.

Najlošiji lokalni putevi su oni koji prolaze kroz Istočnu Srbiju, od Zaječara do Negotina, a ništa bolja situacija nije ni na trasi od Aleksinca ka Sokobanji. U Vojvodini je najgora situacija u Banatu.

Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)

- Srbija, osim auto-puta, nema razvijenu infrastrukturu. Kad se rade koridori, niko se ne savetuje s turističkim radnicima, kako bi se putevi povezali sa turističkim mestima - objašnjava Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije. - Kod nas postoje solidni putevi do određenih gradova, a onda do samog mesta vode regionalni, stari putevi, koji su u izuzetno lošem stanju. Jedan od najboljih primera za to je deo do Stare planine, jer čim se siđe sa auto-puta ne postoji nijedan znak kuda da se ide, a sam put je katastrofalan. Stalno se nešto krpi, ali nikome nije palo na pamet da konačno dovede u red tu saobraćajnicu.

Kako kaže Seničić, i u Vojvodini, gde je sve ravno, regionalni putevi su uski, neprohodni, a ponegde teško prolaze autobusi i minibusi. To je dovoljno da spreči ljude da odu do određenih mesta.

- Zlatibor se nalazi na putu za Crnu Goru, i samo je deo auto-puta, od Ljiga do Preljine, koji je urađen, povećao za 50 odsto protok robe, ljudi i automobila - priča Seničić. - Putovanje je sigurno skraćeno za oko pola sata. To govori o tome koliko dobra infrastruktura utiče na razvoj nekog mesta. Od Užica do Zlatibora je dobar put, ali je od Požege do Užica prilično loš i neprohodan. Ista situacija je i sa Kopaonikom. Regionalni deo je solidan, ali ima delova koji ne zadovoljavaju kriterijume savremenih putnika. Put do možda i najposećenije letnje destinacije - Sokobanje, tragičan je.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;