INFONET-468X60-BANNER

Tunel ispod Lovćena

14.10.2016. | S.G.-V.K. | Novosti

Povezivanje Cetinja sa Bokom Kotorskom tunelom, donelo bi turistički prosperitet staroj crnogorskoj prestonici, južnoj Crnoj Gori, kao i njenom glavnom gradu Podgorici. Ideju koju više godina razrađuje, nedavno je prezentovao inženjer Radivoje Vujović, dugogodišnji funkcioner građevinske kompanije Obod Geneks i aktuelni predsednik Udruženja penzionera Cetinja. Ovaj projekat, po njegovim rečima, preporodio bi Cetinje i jug Jadrana.

Idejni projekat predviđa da ulazna tačka s cetinjske strane bude na visini od 760 metara, a izlazna između podlovćenskog sela Čavori i sela Nalježići u Grblju, na visini od 460 metara. Prilazni put na Cetinju ide od Grude, preko Škrke do Bajičkog prisoja u dužini od tri kilometra. Od izlaza put se spaja s magistralom ispred tunela Vrmac, kojim se ulazi u Kotor.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Ova saobraćajnica bez ijedne duple krivine duga je 6,5 kilometara - kaže Vujović. - Računajući prilazne puteve i sam tunel, razdaljina od Cetinja do Kotora bi bila svega 18 kilometara, a od Podgorice preko Cetinja i Grblja, do drevnog bokeljskog grada, put bi bio dugačak samo 48 kilometara, umesto sadašnjih 85. Put kroz tunel bi imao četiri trake i predstavljao modernu saobraćajnicu. Lovćenskim serpentinama od Cetinja, preko Njeguša do Kotora, išli bi ubuduće samo radoznalci koji vole podizanje adrenalina, a bitno bi bio rasterećen magistralni put Podgorica-Cetinje-Budva-Kotor, koji je dug stotinak kilometara.

Vujović se bavio i računicom. Radovi na probijanju tunela koštali bi 160 miliona evra, a trideset bi trebalo izdvojiti za prilazne puteve. Tunel, smatra on, može da izgradi sama Crna Gora za 10 godina, ali i da ga ustupi koncesionarima. Zainteresovanih bi, smatra on, bilo mnogo, jer je reč o unosnom poslu. Ako se putovanje kroz tunel plaća pet evra, ulaganja bi se isplatila za 12 godina.

- Realizacija ovog projekta omogućila bi da Cetinje dobije veći broj hotela, da ne bude samo stecište izletnika, već da se turisti u gradu muzeja i istorije, zadržavaju duže. Koristi bi svakako imali i Budva, Kotor, pa i sama Podgorica. Mnogorojnim turistima omogućio bi se novi skraćeni i veoma atraktivan put od središnje regije Crne Gore do mora - kaže Radivoje Vujović.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;