Tunel ispod Lovćena

14.10.2016. | S.G.-V.K. | Novosti

Povezivanje Cetinja sa Bokom Kotorskom tunelom, donelo bi turistički prosperitet staroj crnogorskoj prestonici, južnoj Crnoj Gori, kao i njenom glavnom gradu Podgorici. Ideju koju više godina razrađuje, nedavno je prezentovao inženjer Radivoje Vujović, dugogodišnji funkcioner građevinske kompanije Obod Geneks i aktuelni predsednik Udruženja penzionera Cetinja. Ovaj projekat, po njegovim rečima, preporodio bi Cetinje i jug Jadrana.

Idejni projekat predviđa da ulazna tačka s cetinjske strane bude na visini od 760 metara, a izlazna između podlovćenskog sela Čavori i sela Nalježići u Grblju, na visini od 460 metara. Prilazni put na Cetinju ide od Grude, preko Škrke do Bajičkog prisoja u dužini od tri kilometra. Od izlaza put se spaja s magistralom ispred tunela Vrmac, kojim se ulazi u Kotor.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Ova saobraćajnica bez ijedne duple krivine duga je 6,5 kilometara - kaže Vujović. - Računajući prilazne puteve i sam tunel, razdaljina od Cetinja do Kotora bi bila svega 18 kilometara, a od Podgorice preko Cetinja i Grblja, do drevnog bokeljskog grada, put bi bio dugačak samo 48 kilometara, umesto sadašnjih 85. Put kroz tunel bi imao četiri trake i predstavljao modernu saobraćajnicu. Lovćenskim serpentinama od Cetinja, preko Njeguša do Kotora, išli bi ubuduće samo radoznalci koji vole podizanje adrenalina, a bitno bi bio rasterećen magistralni put Podgorica-Cetinje-Budva-Kotor, koji je dug stotinak kilometara.

Vujović se bavio i računicom. Radovi na probijanju tunela koštali bi 160 miliona evra, a trideset bi trebalo izdvojiti za prilazne puteve. Tunel, smatra on, može da izgradi sama Crna Gora za 10 godina, ali i da ga ustupi koncesionarima. Zainteresovanih bi, smatra on, bilo mnogo, jer je reč o unosnom poslu. Ako se putovanje kroz tunel plaća pet evra, ulaganja bi se isplatila za 12 godina.

- Realizacija ovog projekta omogućila bi da Cetinje dobije veći broj hotela, da ne bude samo stecište izletnika, već da se turisti u gradu muzeja i istorije, zadržavaju duže. Koristi bi svakako imali i Budva, Kotor, pa i sama Podgorica. Mnogorojnim turistima omogućio bi se novi skraćeni i veoma atraktivan put od središnje regije Crne Gore do mora - kaže Radivoje Vujović.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Gradjevinarstvo.rs 21.01.2022.
Tako je, ali Avaz Twist Tower ima visinu od...
Adi 20.01.2022.
Avaz Twist Tower Sarajevo Bosna i Hercegovi...
Nenad 12.01.2022.
Neće poskupeti kamen. Kamen struganik, prir...
zoran 12.01.2022.
Mozda ce u eurima sve poskupeti zbog nikakv...
Rados 02.01.2022.
Lepa predizborna kampanja samo ne znam koja...