Pruga Beograd - Bar posle četiri decenije konačno je dočekala obnovu. U toku su neophodne pripreme kako bi početkom jula počela rekonstrukcija. Ugovor između Infrastruktura železnica Srbije i Ruskih državnih železnica (RŽD) potpisan je lane, a ovih dana finalizuju se podizvođački ugovori sa Bombardier transportation. Obnova barske pruge počeće sanacijom 77 od ukupno 287 kilometara železničkog koridora.
- Prema ugovoru koji su Železnice sklopile sa Rusima, predstoji generalni remont pruge od Resnika do Valjeva po projektu koji je uradio Saobraćajni institut CIP - kaže za „Novosti“ Milutin Ignjatović, direktor ovog instituta. - A od Valjeva do granice sa Crnom Gorom i nema projekta. Zapravo, Ministarstvo za saobraćaj još nije dalo nalog da se uradi. I to je ogroman problem. Neophodno je da se što pre uradi projektna dokumentacija i da se pristupi revitalizaciji cele pruge.
Pruga Beograd - Bar izdržala je 40 godina bez ozbiljnijih ulaganja. Naš sagovornik dodaje da se predugo čekalo na popravku.
- Nigde u svetu nema da se na takvom putnom pravcu, od izuzetnog značaja, toliko dugo ne uradi generalni remont - ističe Ignjatović. - Posebno zato što je železnička magistrala Beograd - Bar jedna od saobraćajno i graditeljski najkompleksnijih u Evropi, zbog raznolikosti u reljefu i vrsti prepreka, što je zahtevalo primenu različitih statičkih rešenja od betona i čelika ili kombinaciju, kao i po vrlo zahtevnim terenskim uslovima.
Predstojeća rekonstrukcija podeljena je u dve faze, između ostalog i radi neometanog rada ugljenokopa u Vreocima. Majstori će raditi u etapama od Valjeva do Vreoca i od Vreoca do Resnika. Ugovoreni poslovi podrazumevaju rekonstrukciju zemljanog planuma, gornjeg stroja pruge, tunela i mostova, kontaktne mreže, sistema signalizacije i telekomunikacije, kao i remont svih infrastrukturnih objekata duž pruge. Takođe, RZD Internešnl je potpisao ugovor i sa Bombardier transportation vredan više od sedam miliona evra, koji podrazumeva ugradnju najsavremenijih automatizovanih skretničkih i transportnih komunikacionih sistema na novoj pruzi Beograd - Valjevo.
Na remontovanoj deonici očekuje se povećanje bezbednosti, brzine i skraćenje vremena putovanja. Vozom će se, posle obnove, od Resnika do Valjeva stizati za sat i 15 minuta, umesto sadašnja dva sata i 10 minuta. Svi rekonstruisani delovi biće vraćeni na stanje projektovane brzine. Procenjena vrednost ovih radova je 80 miliona dolara, a rok za završetak biće 14 meseci od otvaranja gradilišta.