INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

BiH: Iduće godine gradnja brze saobraćajnice od Mostara do granice sa Hrvatskom

11.12.2015. | Indikator

Ministar prometa i veza Federacije BiH Denis Lasić izjavio je kako se iduće godine, između ostalog, predviđa izrada projekta brze saobračajnice od Mostara preko Širokog Brijega do granice sa Republikom Hrvatskom.

Lasić je to izjavio u intervjuu za bosanskohercegovačko izdanje „Večernjeg lista“ u kojem se osvrnuo na dosadašnji rad, te planove za iduću godinu.

Govoreći o prioritetima za iduću godinu, federalni ministar je istaknuo izgradnju deonice Počitelj-Zvirovići u dužini 11km, zatim poddeonice Donja Gračanica-Klopče u dužini 6km, poddeonice Počitelj-Buna dužine 7km kao i poddeonice Zenica sever (od ulaza u tunel Zenica)-Donja Gračanica u dužini od 4km.

Na pitanje kada će se započeti sa radovima na deonici Počitelj-Mostar i jesu li obezbeđena finansijska sredstva za to, Lasić je rekao kako je priprema glavnih projekata, kao i osiguranje finansijskih sredstava za izgradnju ove deonice u završnoj fazi, što znači da se može reći da je izgradnja deonice auto-puta na koridoru Vc Buna-Počitelj već sasvim izvesna.

Što se tiče deonice od Tarčina do Konjica, federalni ministar je izjavio kako je to jedna od najskupljih deonica na čitavom Koridoru Vc, i nije u planu gradnje u sledećoj godini.

- Zbog veoma nepovoljnih reljefno-morfoloških karakteristika terena, najteža i najskuplja dionica je od Konjica do Mostara sever. Gotovo dve trećine trase nalazi se na objektima (tunelima, vijaduktima i mostovima). Zbog toga je neophodno izvršiti detaljnu analizu postojeće trase, ispitati njezinu isplativost, te proveriti postoji li mogućnost pronalaženja novih tehničkih rešenja kojima će se ostvariti eventualne uštede. S obzirom na dužinu i kompleksnost ove deonice, te potrebnog vremena za njezinu izgradnju, potrebno je razmotriti mogućnost podele deonice na više poddeonica, te predvideti mogućnost izgradnje istih po različitim modelima, u zavisnosti od nivoa razrađenosti projektne dokumentacije – navodi Lasić.

Govoreći o brojnim projektima u okviru moderniziranja saobraćajnica od 2015. do 2019. godine, rekao je kako su s Javnim poduzećem „Ceste FBiH“ pripremili program koji se odnosi na izgradnju, rekonstrukciju i modernizaciju magistralnih puteva.

- Prema ovom programu, planirano je kreditno zaduženje od 150 miliona evra, kao i dodatnih 20 miliona evra za saniranje šteta od poplava. Ovaj program bi trebalo da se finansira iz kredita „Evropske banke za obnovu i razvoj“ (EBRD), „Evropske investicione banke“ (EIB) i „Svetske banke“. Njime je planiran nastavak izgradnje magistralnog puta Stolac-Neum, obilaznice oko Mostara, nastavak radova na magistralnoj saobraćajnici Sarajevo-Tuzla na prievoju Karaula, nastavak radova na magistralnom putu Bihać-Bosanska Krupa te određene obilaznice drugih gradova, izgradnja traka za spora vozila na usponskim deonicama magistralnih puteva, te sanacija mostova i tunela. Uz to, nastavićemo sa novom kategorizacijom javnih puteva i pokrenuti inicijativu za kreditno zaduženje kojim bi se sanirale određene prioritetne regionalne saobraćajnice koje će novom odlukom postati magistralne – izjavio je federalni ministar prometa i veza.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


LORENCIC
LORENCIC
BEOGRAD-ZEMUN
www.lorencic.rs

ČELIK
ČELIK
BAČKI JARAK
www.celikdoo.rs

XELLA SRBIJA
XELLA SRBIJA
LAZAREVAC-VREOCI
www.xella.rs

ATM
ATM
SUBOTICA

Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;