INFONET-468X60-BANNER

Novi Sad: Gradnja javnih garaža lek za manjak parkinga

18.02.2015. | Dnevnik

U proteklih dvadesetak godina došlo je do značajnog porasta broja stanovnika u Novom Sadu, a samim tim i stepena motorizacije, što sa sobom povlači i zahteve za veći parking-prostor.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Nekada je problem nedostatka mesta za parkiranje bio prisutan isključivo u centru grada, a danas se proširio i na druge delove, odnosno stambene četvrti. Naime, na mestima gde su nekada bile porodične kuće, danas jedna za drugom niču višespratne zgrade. Često su to objekti koji samo u jednom ulazu imaju najmanje deset stanova, a dvorište zgrade ne postoji ili nema dovoljno mesta za parkiranje vozila. Na primer, na Detelinari postoji stambena zgrada s tri ulaza, a samo u jednom ulazu ima više od 40 stanova, dok u dvorištu zgrade ima mesta za desetak automobila.

– Živim u ovoj zgradi dve godine i za to vreme nisam nikada uspela da parkiram auto u dvorištu – kaže Ivana Jovanović. – Ispred postoji parking koji je na javnoj površini, ali je to nedovoljno za potrebe stanara pa vozila uvek stoje na ulici ili na trotoaru. Često dolazi i „pauk“ koji odnosi nepropisno parkirana vozila.

Ona navodi da je u poslepodnevnim satima gotovo nemoguće naći parking ispred zgrade te mora da traži mesto u okolnim ulicama.

Pre tri godine u Srbiji je usvojen „Pravilnik o uslovima i normativima za projektovanje stambenih zgrada i stanova“ u kojem je, između ostalog, navedeno da najmanji broj parking-mesta za potrebe stambene zgrade mora biti jednak broju stanova u zgradi, odnosno da parking mora biti u skladu s planskim dokumentom.

U „Gradskoj upravi za urbanizam i stambene poslove“ kažu da se prilikom izrade urbanističkih planova taj pravilnik primenjuje, kao i normativi parkiranja koji su utvrđeni Generalnim planom grada. Parkinzi se planiraju u skladu s prostornim i drugim uslovima u okviru javnih površina i na parcelama. Ukoliko se potrebe ne mogu zadovoljiti na taj način, planiraju se javne garaže.

Gradnja objekata za koje se ishoduje odobrenje za građenje se po pravilu odvija u skladu s planskom dokumentacijom, ali realizacija parking-prostora iz različitih razloga, kao što su etapna realizacija, imovinskopravni problemi, nedostatk novca i drugo, u proteklom periodu nije na odgovarajući način pratila rast zahteva za parkiranjem, navode u toj gradskoj upravi.

Jedan od glavnih uzroka nedostatka prostora za parkiranje jeste ranija bespravna izgradnja jer se u tim slučajevima graditelji nisu pridržavali ishodovanih uslova niti projekta na osnovu kojeg je dobijena građevinska dozvola.

Na pitanje da li se takva situacija može popraviti, u „Gradskoj upravi“ kažu da se kroz izradu novih ili preispitivanje važećih planova čine napori da se stanje popravi, ali da je to veoma složeno u situaciji kada je neki blok ili potes već formiran jer bi izgradnja parkinga i garaža išla na račun zelenih površina, koje su takođe potrebne gradu.

U takvoj situaciji budućim kupcima stanova može da se savetuje jedino da prilikom kupovine obrate pažnju na to da li zgrada ima dovoljno mesta za parkiranje, dok bi možda najbolje rešenje za taj problem bilo zameniti automobil za bicikl, po ugledu na neke zemlje Evropske unije. Ekonomičnije je, ali i zdravije.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;