INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Godina velikih radova na srpskim prugama

08.01.2015. | RTS

Posle dužeg vremena srpska železnica je postala pravo gradilište. U 2015. godini radiće se više pružnih pravaca iz ruskog kredita, a na jesen uz pomoć kineskih investitora počeće izgradnja nove dvokolosečne pruge od Beograda do Budimpešte. Radiće se i deo pruge Beograd-Bar oštećen u poplavama.

Ilustracija (www.pixabay.com)

U 2015. nastavljaju su radovi na stanici Prokop zahvaljujući novcu iz arapskog kredita, a dolazi i još 20 elektrovozova iz Švajcarske.

Realizacija ruskog kredita od 800 miliona dolara počela je proletos dolaskom oko 120 ruskih radnika i 30 mašina koje za dan mogu da postave do tri kilometra šina za brzine od 120 do 200 kilometara na čas. Prva već polaže šine drugog koloseka pruge Beograd-Pančevo.

Direktor „Ruske železnice“ Vladimir Jakunjin kaže da je rekonstrukcija pruge Beograd-Pančevo i još 112 kilometara pruge na Koridoru 10, kao i pruge Beograd-Bar prioritet ruskih železnica.

- Lično me je pozvao predsednik Vladimir Putin i tražio da se zainteresujem za rokove, deonice i poslove, pa je ovo i cilj moje posete Srbiji. Ruske mašine pored pruge prenose i tehnologiju do srpskih pruga koja je vama vrlo bitna i koja će davati vidljive rezultate već u naredne dve godine na vašim pružnim pravcima – ističe Jakunjin.

Pored Rusa, na našim prugama će od jeseni raditi i Kinezi. Ministarka saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović kaže da studija pruge Beograd-Budimpešta treba da se završi najkasnije do aprila.

- Gradnja treba da počne do leta, videćemo da li je to jul, avgust ili septembar, ali svakako 2015. godina – rekla je Mihajlovićeva.

Posle dugih pregovora o projektu pruge Beograd-Budimpešta stručnjaci kažu da smo bliže rešenju da se umesto superbrzih vozova od 400 kilometara na čas gradi pruga koja se može koristiti i za teretni i za putnički saobraćaj.

- Dogovoreno je da se uradi studija za prugu Beograd-Budimpešta, za brzine od 160, 180, 200, a mislim da će prevagnuti za 200 kilometara na sat, to je prekretnica za brzine za dvokolosečne pruge za teretni i putnički saobraćaj – kaže Milutin Ignjatović iz CIP-a.

Ekonomisti savetuju da je ovo idealna prilika da se naša železnica transformiše i da se ipak opredeli za teretni saobraćaj koji donosi mnogo veći profit nego putnički.

- Bilo bi važno pokušati da u neki od projekata gde kupujemo vozove, uključimo nešto od naše industrije koja je pravila vagone i neku drugu opremu za železnice, da i to malo podignemo – ističe ekonomista Milan Kovačević.

Kinezi će rado prihvatiti i rekonstrukciju pruge kroz Srbiju i to Koridora 10, jer su kupili luku Pirej u Grčkoj, a imaju veoma ambiciozne planove da naprave prugu brzine do 200 kilometara na čas koja će spajati Istanbul sa Bečom, gde bi takođe bio mešoviti saobraćaj – putni i teretni.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;