Na nedavnom sastanku u Berlinu srpski premijer ponovo je predložio da se gradi auto-put od Niša do Prištine. Za realizaciju ovog projekta očekuje se pomoć Evropske unije. U Prištini taj pravac vide kao ekonomski i strateški važan za ceo region. Auto-put od Niša do Prištine šansa je za one koji se gotovo 20 godina bave trgovinom sa firmama iz centralne Srbije. Tako bi put robe bio kraći.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Auto-put od Prištine do Drača je završen. Ipak, privreda je jednoglasna – ili pravac prema albanskoj obali ili onaj koji se gradi prema Makedoniji pravi značaj dobija kad se poveže sa Koridorom 10. U Prištini imaju idejni projekat i studiju izvodljivosti za deonicu do Merdara, dugu 22 kilometra. Potrebno im je između 150 i 200 miliona evra. Sada čekaju investitora i pomoć EU.
Spajanje auto-puta od Prištine preko Merdara u pravcu Niša učiniće da Koridor 10 bude funkcionalan i kompletan. Predlozi Beograda i Prištine strane razlikuju se kad je reč o trasi. Priština želi da se ide preko Leskovca, da se vezuje za njihov pomoravski put, a želja Beograda je da tu ide toplički put, da izlazimo na Kuršumliju, pa na Podujevo, ka Prištini i Gračanici.
Bez obzira na trasu, trebalo bi da bude dugačak 120 kilometara i da centralnu Srbiju poveže s Albanijom. Ovaj auto-put potencijalno je važan za 50 miliona ljudi koji žive na ovom prostoru. Ukoliko se dve strane saglase oko trase i nađu novac, izgradnja bi mogla da počne početkom sledeće godine.