„Društvo diplomiranih inženjera železničkog saobraćaja Srbije“ (DIŽS) saopštio je da podržava realizaciju projekta „Beograd na vodi“, ali je upozorilo da bi ukidanje železničkog putničkog saobraćaja u centru grada bila greška sa dalekosežnim poslediocama.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
- Ne postoji grad u svetu koji je tako postupio. Naprotiv, železnica je sa ostalim šinskim sistemima osnovni vid regionalnog iprigradskog, a u pojedinim urbanim zonama koje imaju uslova za to, igradskog saobraćaja – navedeno je u saopštenju.
Istaknuto je da je takav pristup rešavanja saobraćaja prisutan u mnogim gradovima u svetu, naročito u gradovima veličine Beograda, kao što su Beč, Milano, Lion, Minhen, Keln, Brisel, Varšava, Kijev. Iz tog „Društva“ navode da su ulice Beograda na desnoj obali Savenedovoljno široke da bi bez poremećaja propustile sav drumski saobraća, a da će projekat „Beograd na vodi“, zajedno sa drugim razvojnim projektima, generisati još veće gužve.
- Ove zahteve mogu da reše samo železnica i metro, čije se planirane trase apsolutno dopunjuju i seku skoro pod pravim uglom – piše u saopštenju.
Ukoliko bi se u taj sistem dodao koridor „Bg voza“ Topčider-Beograd-Beograd donji grad-Beograd Dunav-Karaburma-Mirjevo, sa vezom za stanicu Novi Beograd preko starog železničkog mosta, glavni grad rešio bi sve saobraćajne probleme, a „Beograd na vodi“ dobio najpovoljinji vid prevoza za dovoz i odvoz korisnika po pitanju brzine, tačnosti, komfora, ekologije i cene.
„Društvo diplomiranih inženjera železničkog saobraćaja“ je izrazilo očekivanje da će regionalnu, prigradsku i gradsku železnicu ostaviti u Savskom amfiteatru, kao što je bilo predviđeno u Generalnom planu Beograd 2021. O budućem izgledu takve železnice, odnosno da li će ona da bude iznad ili ispod zemlje, sa centralnom stanicom Beograd ili bez nje, sa tunelom i zajedničkom stanicom železnice i metroa ispod Trga Republike ili bez toga, u „Društvu“ smatraju da bi trebalo da odluče planeri i inženjeri.




























;