INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Za Žeželjev most obezbeđene pare

26.08.2014. | Novosti

Gradilište novog Žeželjevog mosta, potpuno utihlo već mesecima, moglo bi uskoro da oživi. U ponedeljak su se u Beogradu sastali predstavnici Ministarstva građevine, „Železnica Srbije“, grada Novog Sada i AP Vojvodine i saglasili da se špansko-italijanskom konzorcijumu AZVI odobre dodatna sredstva, da bi posao opet bio pokrenut, a most konačno i završen.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

- Više je razloga da se s tim požuri, od značaja tog objekta pre svega za saobraćaj na evropskom železničkom Koridoru 11, a onda i za stavljanje u punu funkciju Beogradskog keja. Otuda i saglasnost svih koji su o tome razgovarali – kaže za „Novosti“ Olivera Simović iz ZIG, koja je na sastanku u Beogradu predstavljala grad Novi Sad.

ZIG je, inače, u ime grada jedan od direktnih finansijera, u ime AP Vojvodine tu funkciju ima „Fond za kapitalna ulaganja“, a investitor je Vlada Srbije u čije ime ceo projekat vode „Železnice Srbije“.

Iznos dodatnih sredstava za AZVI oko kojih je postignuta saglasnost je, prema našim saznanjima, 2,7 miliona evra. Špancima i Italijanima će, međutim, na to biti dodato još 1,7 miliona evra, koje se u osnovnom ugovoru, vrednom 45,3 miliona evra, vode kao sredstva za rezervu. Nešto će pridodati i ŽS, tako da će ukupna vrednost dodatnih sredstava za gradnju Žeželjevog mosta biti oko pet miliona evra.

- Time će, praktično, biti neutralisani dosadašnji odštetni zahtevi, koje je AZVI ispostavio – kaže izvor „Novosti“ u ŽS. - To, međutim, ne znači da u nastavku radova ne treba očekivati i nove troškove i da je sada ukupna cena konačna.

Formalni redosled predstojećih koraka podrazumeva da će predlog o dodatnih 2,7 miliona evra biti prosleđen Vladi Srbije, da će ona gradskoj i pokrajinskoj administraciji i zvanično preporučiti da preuzmu taj dodatni trošak i da će one to prihvatiti i to u istom odnosu u kojem su dosad učestvovale u osnovnom finansiranju.

Od pomenutih 45,3 miliona evra, 26,2 miliona je obezbedila EU, a od preostalih 19,1 milion, dve trećine su finansijska obaveza AP Vojvodine, a jedna trećina grada Novog Sada.

Mostom dva koloseka

Do sada su podignuta po dva obalna stuba, na bačkoj i sremskoj strani, a radovi na petom, jedinom koji će biti u Dunavu, još stoje.

Na petrovaradinskoj obali je montiran i čelični luk od 180 metara, dok je montaža takvog istog na novosadskoj strani, dugog 220 metara, prekinuta. Most preko Dunava će biti dug 474, a širok 31,5 metara i imaće dva železnička koloseka i dve trake za drumski saobraćaj.

Završetka u martu 2016..

Uz saglasnost o iznosu dodatnih sredstava, sa konzorcijumom AZVI je postignut dogovor da most treba da bude završen do marta 2016, s tim što bi železnički saobraćaj na njemu mogao da se odvija već od kraja 2015. Da podsetimo, prema izvornom ugovoru, most je kompletno trebalo da bude završen u septembru 2013.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;