Radovi na spajanju sa starim putem nove deonice regionalnog puta Gilje-Ćuprija, koja prelazi preko nadvožnjaka nove deonice dvokolosečne pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, izvode se u dve smene i vikendom.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
- Zato očekujemo da radovi budu završeni oko 10. septembra, pet dana pre od planiranog roka – izjavio je „Tanjugu“ na gradilištu odgovorni izvođač radova na pruzi Željko P. Marković.
Reč je o deonici puta u selu Mijatovac, na kome pruga preseca regionalni put.
- Kada je reč o nadvožnjaku, jednom od 20 najvećih na novoj deonici dvokolosečne pruge, dugoj 10,5 kilometara, on je u celosti završen i primljen od strane tehničke komisije – naveo je Marković. - Na nadvožnjaku su izgrađeni ivičnjaci, pešačke staze, habajući sloj, i on je, uključujući i taj deo regionalnog puta, dug 700 metara. Kolovoz je širok 7,8 metara. Odluku o puštanju u saobraćaj ove deonice preko nadvožnjaka doneće „Železnice Srbije“ i „Direkcija za puteve“.
Saobraćaj na ovoj deonici odvija se jednom, impriviziranom trakom, regulisan semaforima iz ulaza od Jagodine i ulaza iz Ćuprije i vidno je obeležen saobraćajnim znacima. Izgradnju deonice dvokolosečne pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin izvodi Italijanski konzorcijuma „I V Italiana construzioni – consorzi Armatori Ferroviari Italy“.
Radovi su u punom jeku, iako je u Italiji u avgustu tradicionalni godišnji odmor. Reč je o deonici od 10,5 kilomatara, za brzine od 160 kilomatara na sat koja treba biti završena do kraja godine a „koštaće“ 16,2 milona evra. Sredstva su iz kredita „Evropske investicione banke“, a investitor je „Železnica Srbije“. Ugovor o izgradnji pruge, „Železnice Srbije“ i italijanski konzorcijum potpisali su 2. jula 2012. godine u Beogradu.