Aerodromski terminal u formi pahuljice

29.05.2019. | Gradjevinarstvo.rs

Kompanija MAD Architects poznata po svom impresivnom projektu „Harbin Opera House“ otkrila je još jedan upečatljiv projekat za istu regiju, koji takođe asocira na hladno vreme u tom delu sveta. Ovaj atraktivan i dopadljiv projekat kreiran je za arhitektonski konkurs i zapravo je dodatak postojećem međunarodnom aerodromu Harbin Taiping. U pitanju je aerodromski terminal „Harbin Airport T3“ koji podseća na ogromnu pahulju.

Aerodromski terminal u formi pahuljice

Harbin Airport T3 (foto: MAD Architects)

Planirano je da se prostire na površini od 918.500 kvadratnih metara. U okviru njega će se nalaziti čvorišta terminala i kopnenog saobraćaja, hotel, maloprodajni objekti i parking. Do 2030. godine se očekuje da će opsluživati oko 43 miliona putnika godišnje, sa približno 320.000 letova na godišnjem nivou.

Aerodromski terminal u formi pahuljice

Harbin Airport T3 (foto: MAD Architects)

Bez obzira na masivnost projekta, on je rađen po meri i potrebi ljudi. Pruža iskustvo svim čulima i efikasan je i štedi energiju. Šema puteva u formi snežne pahulje sa pet krakova u velikoj meri skraćuje vreme koje je potrebno putnicima da dođu do svojih „gejtova“. Ovim je omogućeno i smanjenje zagušenja i poboljšana je ukupna efikasnost na aerodromu.

Aerodromski terminal u formi pahuljice

Harbin Airport T3 (foto: MAD Architects)

Projekat malo podseća na novi aerodromski terminal u Pekingu koji je izradila firma Zaha Hadid Architects. Osnivač MAD-a Ma Yansong je i radio u ZHA početkom svoje karijere. Sama forma ima za cilj da stavi akcenat na klimu Harbina. Sa jedne strane pahulja asocira na hladne zime u Harbinu a blage padine na prostrane kineske ravnice. Grebeni na krovu oponašaju padine i funkcionišu kao krovni prozori, smanjujući potrebu za veštačkim osvetljenjem.

Aerodromski terminal u formi pahuljice

Harbin Airport T3 (foto: MAD Architects)

Unutrašnjost će karakterisati brojni zatvoreni vrtovi koji povezuju različite nivoe zgrade i nude „beg“ umornim putnicima. Transportno čvorište bi bilo povezano sa Harbinom i u okviru njega bi se ukrštale železnica velike brzine, linije podzemne železnice i aerodromski autobusi.

Još uvek nema informacija o tome da li će se ovaj projekat realizovati i kada.

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...
Ljubinka 09.04.2019.
Da li se na zidove koji su krecenim prajmer...
Maks 04.04.2019.
Političari treba da shvate da se autoput, o...