Aerodromski terminal u formi pahuljice

29.05.2019. | Gradjevinarstvo.rs

Kompanija MAD Architects poznata po svom impresivnom projektu „Harbin Opera House“ otkrila je još jedan upečatljiv projekat za istu regiju, koji takođe asocira na hladno vreme u tom delu sveta. Ovaj atraktivan i dopadljiv projekat kreiran je za arhitektonski konkurs i zapravo je dodatak postojećem međunarodnom aerodromu Harbin Taiping. U pitanju je aerodromski terminal „Harbin Airport T3“ koji podseća na ogromnu pahulju.

Aerodromski terminal u formi pahuljice

Harbin Airport T3 (foto: MAD Architects)

Planirano je da se prostire na površini od 918.500 kvadratnih metara. U okviru njega će se nalaziti čvorišta terminala i kopnenog saobraćaja, hotel, maloprodajni objekti i parking. Do 2030. godine se očekuje da će opsluživati oko 43 miliona putnika godišnje, sa približno 320.000 letova na godišnjem nivou.

Aerodromski terminal u formi pahuljice

Harbin Airport T3 (foto: MAD Architects)

Bez obzira na masivnost projekta, on je rađen po meri i potrebi ljudi. Pruža iskustvo svim čulima i efikasan je i štedi energiju. Šema puteva u formi snežne pahulje sa pet krakova u velikoj meri skraćuje vreme koje je potrebno putnicima da dođu do svojih „gejtova“. Ovim je omogućeno i smanjenje zagušenja i poboljšana je ukupna efikasnost na aerodromu.

Aerodromski terminal u formi pahuljice

Harbin Airport T3 (foto: MAD Architects)

Projekat malo podseća na novi aerodromski terminal u Pekingu koji je izradila firma Zaha Hadid Architects. Osnivač MAD-a Ma Yansong je i radio u ZHA početkom svoje karijere. Sama forma ima za cilj da stavi akcenat na klimu Harbina. Sa jedne strane pahulja asocira na hladne zime u Harbinu a blage padine na prostrane kineske ravnice. Grebeni na krovu oponašaju padine i funkcionišu kao krovni prozori, smanjujući potrebu za veštačkim osvetljenjem.

Aerodromski terminal u formi pahuljice

Harbin Airport T3 (foto: MAD Architects)

Unutrašnjost će karakterisati brojni zatvoreni vrtovi koji povezuju različite nivoe zgrade i nude „beg“ umornim putnicima. Transportno čvorište bi bilo povezano sa Harbinom i u okviru njega bi se ukrštale železnica velike brzine, linije podzemne železnice i aerodromski autobusi.

Još uvek nema informacija o tome da li će se ovaj projekat realizovati i kada.

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Iva 26.11.2021.
Kako se osb ploce na plafonu terase mogu ob...
Mira 22.11.2021.
Da li se zna ko je investitor i nadzor ?
Nenad 13.11.2021.
Lepa vest za vlasnike vikendica na području...
Radoslav 11.11.2021.
Od Marta do Novemra 2021 nema ankete. Gde je
Tehno Konstrukt 10.11.2021.
U Srbiji, neki manji preduzimaci sto rade r...