Rešenja za prenaseljenost Njujorka u vidu hibridnih struktura

16.05.2014. | Gizmag

Magazin Metropolis je u okviru svog takmičenja Living Cities pitao učesnike da pronađu rešenje za stambenu krizu sa kojom se suočava Njujork. Prema magazinu, grad očekuje da dobije još milion stanovnika do 2040. godine, što će dodatno otežati život u Njujorku. Pobednici su nedavno proglašeni, a njihovi radovi uključuju uvijajući toranj, kao i multi-transportno, zabavno i stambeno čvorište.

Konkurs je zahtevao projekte koji bi se nalazili u okviru pet njujorških opština, koji inkorporiraju stambenu kulu od 30 do 40 spratova i koji uključuju „inovativni sistem za čelične konstrukcije“. Od učesnika je takođe zatraženo da razmotre održivost, višenamenske strategije, pogodnosti životnih prostora i višegeneracijski dizajn.

Projekat Vivo je delo Andrua Dufina i biroa NBRS+Partners. On oživljava koncept njujorške linije železnice High Line - ponovni razvoj železničke linije koja je otvorena 1934. godine, a zatvorena pre nekog vremena, a koja je inspirisala poslednjih godina slične projekte kao što je onaj u Sidneju. Koncept obuhvata ovaj projekat High Line i produžava ga vertikalno.

„To je hibridni strukturalni sistem gde se trijangularni sistem dijagonala ponaša kao egzoskelet koji obezbeđuje bočnu stabilnost i vertikalnu podršku“, objašnjava tim projektanata iza koncepta Vivo. „Ovo oslobađa unutrašnji prostor od upotrebe pomoćne konstrukcije što omogućava vrhunsku fleksibilnost za prepravke ili promene funkcije tokom njegovog života. Vivo je živ i reaguje na dnevne i sezonske potrebe Njujorka.“

Drugi pobednički projekat je projektovan od strane Čada Keloga, Metjua Bauelsa i Nine Mahdžouba iz biroa AMLGM. Projekat „Urban Alloy“ je ogromna putna i železnička saobraćajna petlja, sa prostranim čeličnim pipcima strukture koja kao da uvlače okolne železničke linije i autoputeve pružajući centralnu tačku za ljude širom Njujorka. Pored transportnog čvorišta, zgrada takođe smešta stambene jedinice i zabavne prostore, kojima se lako pristupa preko postojećih saobraćajnih veza.

„Za razliku od betonskih konstrukcija koje imaju koristi od regularno rasprostranjenih spratnih visina zbog potrebe ponovnog korišćenja oplate, čelične konstrukcije mogu efikasno biti izgrađene sa pojedinačnim elementima isečenim od strane automatizovanog sistema“, objašnjava tim koji stoji iza ovog projekta.

Pobednici su primili po 10.000 američkih dolara kao nagradu.

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...
Ljubinka 09.04.2019.
Da li se na zidove koji su krecenim prajmer...
Maks 04.04.2019.
Političari treba da shvate da se autoput, o...