Još koji dan, pa će mesec kako je „Dnevnik“ pisao o sudbini ugovora s izvođačem radova na gradilištu naslednika Žeželjevog mosta, a na samom gradilištu je situacija, uz dodatnu oblačnu nebesku scenografiju, izgledala još tmurnije nego krajem maja, kada je pretio raskid ugovora špansko-italijanskom konzorcijumu „Azvi-Tadei-Horta Koslada“, koji gradi drumsko-železnički most preko Dunava u Novom Sadu.
.jpg)
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Naime, tada je bilo nekoliko desetina radnika koji su obavljali sitnije poslove, a juče su se na prste ruku mogli izbrojati oni koji su se mogli videti na gradilištu, a da se činilo da nešto i rade. Sve u svemu, na mostu napreduje samo rđa, a sve ostalo praktično je stalo.
I dok su se pre mesec dana u Ministarstvu građevine obe strane, Vlada i konzorcijum, dogovorili da se nađe kompromis i radovi, koji su probili sve rokove, budu nastavljeni, nezvanično saznajemo da izvođači i dalje čekaju isplatu zaostalog novca da bi nastavili montiranje luka mosta na bačkoj obali. Za razliku od kraja maja, kada je bio skroz poplavljen, krajem juna je isplivao keson za izgradnju centralnog stuba mosta, mada se juče po tako stvorenom jezercetu mogao voziti jedino čamac, što je jedan radnik upravo i činio. Upravo je izgradnja stuba posao gde bi moglo doći do napretka, rekao je naš izvor. Međutim, i tu se malo toga radi, ili, bolje reći, ne radi se gotovo ništa.
Kakav ishod mogu očekivati ovo, sada sablasno tiho i prazno gradilište, radnici, Novi Sad i sama država, nemoguće je predvideti. Navodno, dodatni rok od mesec dana koji je država dala izvođaču da se pribere i nastavi posao ističe krjem juna, a šta će se tada desiti i koliko ćemo čekati da most, koji je trebalo da bude izgrađen do novembra 2013. godine, bude završen, kao što rekosmo, malo ko može kazati.
Pre mesec dana, da podsetimo, ugovor o izgradnji „Žeželja“ bio je pred raskidom jer su „Železnice Srbije“, kao investitor, čak zatražile da izvođač, špansko-italijanski konzorcijum, u roku od 14 dana iseli gradilište. Međutim, odmah nakon zahteva „Železnica“ održan je razgovor u Vladi Srbije, gde je dogovoreno da se izvođaču da nova šansa. Međutim, prođe još jedan mesec, a posao stoji.
Prebacivanje krivice
Glavni problem u celoj priči je taj što „Železnice“ odbijaju da izvođaču odobre kašnjenje i produže rok izgradnje i da isplate naknadne troškove od blizu devet miliona evra.
Međutim, izvođač krivi našu stranu zato što je dugo čekao građevinsku dozvolu, koja je bila uslov za početak radova, te navodi da je naišao na niz nepredviđenih otežavajućih okolnosti u radu, što bi moralo da se uzme u obzir – od toga da je pogrešno obavešten o težini preostalih delova porušenog mosta, do loše pripremljene tenderske dokumentacije.




























;