Na pruzi Beograd-Pančevo, gde su pre oko mesec dana počeli prvi radovi finanisrani ruskim kreditom, probijeno je ukupno 820 metara trase za izgradnju novog koloseka, izjavio je danas generalni direktor „Železnica Srbije“ Dragoljub Simonović. Posle obilaska radova u blizini železničke stanice „Pančevo glavna“, Simonović je rekao novinarima da je kod Pančeva probijeno oko 700 metara trase i kod Krnjače oko 120 metara, kao i da počinju radovi na gradilištu kod Pančevačkog mosta.
Simonović i predstavnici „Ruskih državnih železnica“ rekli su da se radovi idu čak i brže od predviđene dinamike. Simonović je rekao da je u Srbiju danas stiglo 35 najsavremenijih pružnih mašina iz Rusije, koje su sada na carini i da će već početkom maja biti stacionirane u Rumi, s obzirom da će uskoro početi radovi na deonici Koridora 10 na deonici Ruma-Golubinci. On je kazao da će ruske mašine biti raspoređene na deonicama koje će biti finansirane ruskih kreditom i da zasada neće biti angažovane na pruzi Beograd-Pančevo, dužine 15km.
Simonović je istakao da će na toj pruzi, za brzine do 120 km/h, biti izgrđeno pet mostova i peti nosač na Pančevačkom mostu u Beogradu tako da će na mostu moći da saobraćaju dva voza istovremeno. „Železnice“ su najavile da tokom tih radova na Pančevačkom mostu neće biti izmena u drumskom saobraćaju. Simonović je podsetio da su pripremno radovi na pruzi Beograd-Pančevo počeli 25. marta i naveo da će biti ispoštovan rok za završetak radova od 960 dana.
Prvi zamenik generalnog direktora „Ruskih Dravnih železnica – RŽD Internešnl“ Mansurbek Sultanov je rekao da se radovi odvijaju predviđenom dinamikom odnosno da idu i malo brže, nego što je planirano. On je istakao da je zadovoljan saradnjom sa „Železnicama Srbije“. Sultanov je najavio da će iz Rusije ukupno u Srbiju stići 105 mašina do avgusta ove godine.
Govoreći o pruzi Beograd-Pančevo, Sultanov je rekao da su dobijene potrebne građevinske dozvole, da je potpuno završena eksproprijacija zemljišta i da su do sada otvorena tri gradilišta i da će od 10. maja početi i radovi na mostu preko Tamiša. On je kazao da su dobijene i građevinske dozvole za tri od planiranih šest deonica na Koridoru 10, u dužini od 112km, a da će u junu krenuti radovi. Sultanov je naglasio da će veliki deo radova biti realizovan u saradnji sa srpskim firmama, kao što su „Energoprojekt“, „Mostogradnja“ i druge.
U toku maja će biti potpisan ugovor za projektovanje pruge Stara Pazova-Novi Sad u dužini od 43km na Koridoru 10 i za obnovu prugu Beograd-Bar kroz Srbiju u dužini od 200km, a prva deonica je dugačka 77km, rekao je Sultanov.
Projekat modernizacije, izgradnje i elektrifikacije drugog železničkog koloseka Pančevački most-Pančevo Glavna prvi je projekat modernizacije srpskih železnica koji se realizuje iz ruskog kredita. Reč je o deonici dugoj 15 kilometara, čijom će se modernizacijom povećati propusna moć pruge i brzina vozova na 120 kilometara na sat.
Projekat obuhvata rekonstrukciju postojećeg koloseka i izgradnju i elektrifikaciju novog, drugog koloseka, kao i uređenje železničke infrastrukture u stanicama i na pruzi između Pančevačkog mosta i stanice Pančevo Glavna (Krnjača, Ovča, Pančevački most, Krnjača most i Sebeš). Vrednost posla je oko 91 milion dolara, od čega je oko 78 miliona dolara obezbeđeno iz ruskog kredita, dok je oko 13 miliona dolara, odnosno 15 odsto vrednosti kredita, na ime učešća, obezbedila država Srbija.