Dana, 26. aprila 1999. godine, pre 15 godina avijacija NATO-a srušila je železničko-drumski most preko Dunava kod Novog Sada , a umesto njega reka se još uvek prelazi privremenim mostom koji je u vreme izgradnje bio oročen na četiri godine. Iako se gradi novi „Žeželjev most“, najgore od svega je to što se ne zna ko će ga i kada završiti, jer od samog početka izgradnje traju nesuglasice investitora, „Železnica Srbije“, i izvođača radova, špansko-italijanskog konzorcijuma „Azvi-Tadei-Horta-Koslada“, koji nikako da nađu zajednički jezik i privedu radove kraju, iako je ugovoreni rok istekao još lane!

Poslednji zastoj u izgradnji traje skoro dva meseca. Započeta izgradnja luka s novosadske strane cementirala se na montaži 11 od ukupno 54 elemenata, radnici se muvaju po gradilištu i zatežu zategnuto, čiste u reci očišćeno, nikako da krene izgradnja preostalog rečnog stuba, koji se, inače, očekivao do kraja aprila.
Sudeći po sporosti rešavanja nastalih problema, koji su, čini se, sve dublji, ni ove godine neće se odmaći s radovima u Dunavu pre nego što se otope snegovi u blizini njegovog gornjeg toka, a to što se ne očekuje veći vodostaj reke slaba je uteha i za neimare „Mostogradnje“, koji su angažovani kao podizvođači, kao i za vozače koji naizmenično prelaze preko montažnog mosta. Iako su investitor i izvođač radova obećali 10. aprila kako će se u narednih 10 dana dogovoriti da li će se radovi nastaviti, ili će ugovor morati da se prekine, od dogovora još uvek ništa, a, kako nezvanično čujemo, sve će se razrešiti posle prvomajskih praznika.
Kako sada stvari stoje, niko nije za raskidanje ugovora, jer bi izbor novog izvođača i ravnanje računa sa sadašnjim dodatno odnelo i vreme i novac. Stručna javnost zamera na objašnjenju direktora kompanije „Azvi“ za područje Evrope Pietra Tučija kako izgradnja „Žeželjevog“ mosta predstavlja njihov prvi projekat u Srbiji i kako su se u toku radova susreli s nizom nepredviđenih problema, što je za posledicu imalo kašnjenje u realizaciji posla. Nisu jasne ni učestale pretnje Železnica Srbije kako nisu iskoristile ranije stečene uslove za raskid ugovora zbog krivice izvođača, pa se čini da svaka strana vozi po svome, umesto da se prilagode jedni drugima i nađu zajednički jezik i završe izgradnju, kad već pare postoje.
Most tek 2016!
Realizacija projekta počela je 10. marta 2011. godine, a most je trebalo da bude završen u novembru 2013. Kako se tek 7. maja zatvara tender za izgradnju pristupnih puteva mostu – za koje je predviđen rok izgradnje od 17 meseci, a ugovor mora da se potpiše do 30. juna – kako se ne bi izgubilo 5,5 miliona evra namenjenih za saobraćajnice, očito da novi most u najboljem slučaju, ako se sporne strane i dogovore i izgradnja nastavi, neće pustiti u saobraćaj pre februara 2016. godine.
Porušeni most, životno delo arhitekte Branka Žeželja, pušten je u saobraćaj oktobra 1961, a gradnja je trajala od 1957. To je bio prvi most u Evropi podignut od prednapregnutog betona, dok će novi biti čelični, a betonski samo stubovi. Imaće dva želčeznička koloseka, a vizuelno će podsećati na stari most.




























;