Konzorcijum „RS Autoput Invest“, sačinjen od nekoliko firmi, predvođenih francuskim „Buigom“ i austrijskim „Štrabagom“, dostavio je „Autoputevima RS“ takozvanu Detaljnu ponudu, koja sadrži i finansijsku ponudu za realizaciju projekta izgradnje auto-puta Doboj-Vukosavlje, na trasi Koridora Vc kroz Republiku Srpsku.
Direktor „Autoputeva RS“ Dušan Topić rekao je za „Novosti“ da je predračunska vrednost izgradnje deonice auto-puta Doboj-Vukosavlje oko 350 miliona evra.
- Radi se o deonici dugoj 46,6 kilometara, a koju Republika Srpska namerava da gradi kroz model javno-privatnog partnerstva. Na javni poziv za izgradnju auto-puta Doboj-Vukosavlje, na evropskom Koridoru Vc, objavljenom 1. avgusta 2012. godine, do predviđenog roka, tačnije do 21. decembra 2012. godine, pristigle su ukupno dve ponude zainteresovanih ponuđača, udruženih u dva konzorcijuma. Prvi konzorcijum činili su korejski „Samsung“ i francuski „Ežis“, a drugi preduzeća okupljena oko francuskog „Buiga“ i austrijskog „Štrabaga“ – rekao je Topić.
On je podsetio da su ova dva konzorcijuma od početka, još od kraja 2012. godine bili „u igri“ za izgradnju ove deonice auto-puta, učestvujući na tenderu na kome se prijavilo ukupno pet firmi, te da se posle višemesečnih, detaljnih pregovora o tehničkim aspektima ponuda, kao najozbiljniji ponuđač izdvojio konzorcijum „Buiga“ i „Štrabaga“, odnosno „RS Autoput Invest“, koji je u petak i zvanično dostavio Detaljnu ponudu, čiji je sastavni deo i finansijska ponuda za realizaciju ovog projekta.
Sada je na potezu Vlada Republike Srpske, koja treba da formira komisiju, koja treba da pregleda i detaljno analizira ovu ponudu, posle čega će biti poznati sledeći koraci u realizaciji ovog projekta.
Od ranije je poznato da je „Evropska banka za obnovu i razvoj“ izrazila spremnost da sa 350 miliona evra kreditira budućeg privatnog partnera zainteresovanog za izgradnju deonice ovog auto-puta. Ukoliko bi Republika Srpska prihvatila ovu ponudu, bio bi to prvi slučaj javno-privatnog partnerstva u oblasti izgradnje infrastrukture u BiH.
Koliko je ovaj model zanimljiv, dokazuje i sastanak resornih ministara saobraćaja BiH, RS i Federacije BiH u Sarajevu, koji su sredinom marta ove godine razmatrali načine ubrzane izgradnje putne mreže upravo kroz javno-privatno partnerstvo i koncesije.
Tom prilikom ministar transporta i komunikacija BiH Damir Hadžić rekao je da će ovo ministarstvo učiniti sve da se obezbedi završetak izgradnje Koridora Vc do kraja 2020. godine.
Koliko je „detaljna“ Detaljna ponuda pristigla iz konzorcijuma „Štrabag“ i „Buig“ govori i podatak da je dokumentacija pristigla u „Autoputeve RS“ u dve limene kutije koje su pod katancem, i koje će tek otvoriti komisija koju će formirati Vlada RS.
Budimpešta-Ploče
Koridor Vc je deo panevropskog pravca Budimpešta-Osijek-Sarajevo-Ploče, a njegova ukupna dužina kroz BiH je 330 kilometara. Deo koji prolazi kroz RS od mesta gde ulazi auto-put u BiH na severnoj granici BiH u Svilaju, pa sve do Doboja podeljen je u tri poddeonice: Svilaj-Vukosavlje, Vukosavlje-Johovac i Johovac-Doboj.