INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Kroz Banat i Srem vozom 120 kilometara na sat

12.03.2014. | Dnevnik

Revitalizacija pruge Beograd-Pančevo počeće krajem meseca, a deonice Ruma-Golubinci do kraja ove godine. Po rečima generalnog direktora "Železnica Srbije" Dragoljuba Simonovića, revitalizacija preostalih pet deonica pruge koje će se modernizovati iz ruskog kredita počeće krajem 2014. i tokom 2015. godine, tako da će po završetku posla vozovi umesto sadašnjih 40 do 60 kilometara na čas moći razviti brzinu od 120 kilometara.

Generalni direktori "Železnica Srbije“ i kompanije "RŽD internešenel“ Dragoljub Simonović i Sergej Pavlov potpisali su aneks ugovora o ruskom državnom kreditu za rekonstrukciju i modernizaciju šest deonica na Koridoru 10 u dužini od 112 kilometara, u iznosu od 89,9 miliona dolara. Kako preciziraju u "Železnicama", reč je o deonicama: Ruma-Golubinci (oko 17,9 kilometara), Sopot Kosmajski-Kovačevac, Mala Krsna-Velika Plana, Vinarci-Đorđevo, Vranjska Banja-Ristovac i Bujanovac-Bukarevac. Na tim deonicama biće rekonstruisana i modernizovana signalno-sigurnosna i telekomunikaciona postrojenja, kao i građevinska infrastruktura.

Simonović je najavio da će ranije ugovorena revitalizacija pruge Beograd-Pančevo početi krajem marta jer se ove nedelje očekuje potpisivanje ugovora  s podizvođačima. On je najavio da će se prekinuti dosadašnja praksa kašnjenja u realizaciji posla, tako da "Železnice" više neće biti teg nego pokretač privredne aktivnosti Srbije.

Rekonstrukcija i modernizacija pomenutih šest deonica na Koridoru 10 jedan je od pet projekata modernizacije srpskih železnica koji će se finansirati iz ruskog kredita ukupne vrednosti od 800 miliona dolara. Sredinom ove godine počeće radovi na remontu dve deonice: Ruma-Golubinci i Sopot Kosmajski-Kovačevac. Modernizacija pruge Ruma-Golubinci biće završena za 220 dana. Krajem 2014. ili tokom  2015. godine počeće radovi na modernizaciji ostalih deonica, a odvijaće se u uslovima potpunog zatvaranja koloseka za saobraćaj.

Prosečna brzina na deonicama koje će se raditi sada je 40 do 60 kilometara na čas, a po završetku modernizacije pruga brzine će iznositi 120 kilometara na čas. Pregovara se i o nabavci dizel-motornih vozova vrednih 100 miliona dolara, a rade se i projekti za modernizaciju pruge Novi Sad-Stara Pazova i delova pruge Beograd-Bar na srpskoj teritoriji. Ambasador Ruske Federacije u Srbiji Aleksandar Vasiljevič Čepurin, koji je prisustvovao potpisivanju ugovora, istakao je da će realizacija tog projekta doprineti jačanju ekonomske saradnje Rusije i Srbije jer železničke pruge predstavljaju krvotok zemlje.

Ruske tehnologije po najvišim standardima

Sergej Pavlov kaže da to nije jednostavan projekat kada se ima u vidu različitost standarda ruskih i srpskih železnica. Ruske tehnologije koje se donose ovde odgovaraju najvišim svetskim standardima. U saradnji s drugim evropskim kompanijama, koristiće se najsavremenije tehnike za remont pruga, a biće uključene i srpske kompanije.

Sav materijal neophodan za remonte, ukupno vredan 25 miliona evra, uključujući oko 8.000 tona šina, betonske i drvene pragove, kolosečni pribor, tucanik, gumene panele i ostali građevinski materijal, već je nabavljen i raspoređen duž deonica na kojima će se izvoditi radovi. "Železnice Srbije“ su obezbedile potrebne materijale za izvođenje planiranih radova zahvaljujući kreditu "Evropske banke za obnovu i razvoj".

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Žarko 07.04.2025.
Da li je poznata ukupna cena organizacije i...
Blagoje 01.04.2025.
Lepo opisane mogućnosti kojima nemam pristu...
Ko bira izvođače radova!!!. Grad i Gradsko ...
Dr 06.01.2025.
Cena u evrima oko 2.1 milijarda, Expo Srbij...
Radgost 17.12.2024.
Jel ce sat da bude u bronzu? 😁

;