INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

"Beograd na vodi" 1.850.000 kvadrata

04.03.2014. | RTV

Predstavnici Srbije i kompanije "Igl Hils" iz Ujedinjenih Arapskih Emirata definisali su prethodnog vikenda u Dubaiju ukupan broj kvadratnih metara i raspored objekata u okviru projekta "Beograd na vodi", čija će realizacija početi krajem godine, a prvi koraci ka tome krenuće naredne nedelje raščišćavanje šina između mosta Gazela i Glavne železničke stanice, najavio je predsednik Privremenog organa Beograda Siniša Mali.

- U nedelju (2. mart 2014.) smo imali prezentaciju poslednje verzije master plana kojoj je prisustvovao prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić. I sada smo jedan veliki korak bliže realizaciji ovog projekta. Definisali smo raspored objekata i ukupan broj kvadrata koji će se graditi, odnosno 1.850.000 kvadrata stambenog, poslovnog i zabavnog prostora – rekao je Mali.

On je dodao da sada sledi priprema odgovarajućih građevinskih i drugih dozvola kako bi realizacija projekta počela do kraja godine.

Razvoj tri faze

Prema njegovim rečima razvoj "Beograda na vodi" odvijaće se kroz tri faze, u kojoj je prva izgradnja "Beogradske kule", visine 210 metara i velikog tržnog centra, koji će se nalaziti između mosta Gazela i Brankovog mosta.

Da bi prva faza bila završena do 2017, kako je planirano, sledeće nedelje započeće uklanjanje železničke pruge na toj lokaciji koja nije u upotrebi. Narednih šest do osam meseci "Železnice Srbije" uklanjaće prugu na potezu gde treba da bude lociran tržni centar, visoka kula i dve stambene zgrade, od kojih će jedna možda biti hotel i koje ćemo početi odmah da gradimo, rekao je Mali.

Kada je reč o imovinsko-pravnim odnosima, predsednik Privremenog organa je istakao da je "stvar čista".

- Tu su skladišta koja pripadaju "Železnicama Srbije". Na ovom delu imovinsko-pravni odnosi su čisti. U procesu smo dogovora za "Železnicama" u vezi sa tim. Zemljište je vlasništvo Srbije, a ŽTP su samo njegovi korisnici. Na celoj lokaciji ima objekata u kojima živi nekoliko stotina ljudi, što legalno što nelegalno, i oni će biti predmet eksproprijacije i razgovaraće se sa njima – rekao je Mali.

U drugoj fazi projekta, koji će započeti 2017, trebalo bi da se izmeste Glavna železnička stanica u "Prokop", kao i "Beogradska autobuska stanica" na lokaciju današnjeg "Buvljaka" na Novom Beogradu.

- Pre desetak dana pokrenuli smo konkurs za idejno rešenje autobuske stanice – rekao je Mali.

Izmeštanje železnice

Najveći deo projekta trebalo bi da bude završen do 2020, ukoliko se ubrzaju radovi na obilaznici kod Vinče, objasnio je Mali i dodao da će u poslednjoj fazi biti završena obilaznica oko Beograda kao i izmeštena železnička pruga kojom se opasne materije transportuju kroz centar grada.

- Projekat u vezi sa tim je već u toku i on je na javnom uvidu – rekao je Mali.

Prema njegovim rečima dve osnovne ulice prožimaće ceo kompleks "Beograd na vodi" – centralni bulevar između mosta Gazela i Brankovog mosta, kao i promenada na obali Save.

On je dodao i da je održao sastanak sa delom radne grupe za izgradnju beogradskog metroa, od kojih je zahtevao da dobije njihovo viđenje projekta izgradnje podzemne železnice, napominjući da će ta rešenja morati da uzmu u obzir i "Beograd na vodi".

Predsednik Privremenog organa objasnio je da projekat "Beograd na vodi" nije samo izgradnja "jedne ili dve zgrade", već velikog broja kvadratnih metara stambenog, poslovnog i zabavnog prostora, ali i novog koncepta življenja.

- To je izgradnja dela grada koji treba da ima svoju kulturu i atmosferu. To je najteže napraviti – rekao je Mali.

On je dodao da će master plan projekta uraditi kompanija "Igl Hils", dok će projekte pojedinačnih objekata raditi srpske arhitekte, istakavši da će izgradnja tog dela Beograda, kroz angažovanje domaćih kompanija i radne snage, pokretnuti celu Srbiju i njenu privredu.

- Kada krene građevinska industrija krenuće i ostale, i zato je nama ovo najznačajniji razvojni projekat u Beogradu – podvukao je Mali.

Kako je dodao investitori iz UAE će finansirati kompletnu izgradnju "Beograda na vodi", dok će Srbija biti zadužena za izradu infrastrukture.

- Kada budemo definisali master plan moći ćemo da radimo analizu koliko će koštati. Naši troškovi biće u vezi sa rasčišćavanjem i eksproprijacijom, ali to sada ne mogu da preciziram koliki će biti – rekao je Mali i naglasio da ulanje u "Beograd na vodi" nije trošak, već investicija koja će privući druge investicije i doprineti razvoju srpske privrede.

On se osvrnuo i na kritike da je "Beograd na vodi" predizborni marketinški trik, ističući da je taj projekat započet polovinom prošle godine "mnogo pre nego što se znalo da će biti izbora".

"Poklopilo se da protekla tri meseca radimo na ovom projektu intezivno. Da je reč samo o izborima, ne bismo stigli sve ovo da uradimo", rekao je Mali.

"Beograd na vodi" je ideja življenja, novog koncepta života, gde je Beograd ponovo centar regiona i mesto gde treba doći i kupiti stan upravo jer nudi mogućnost koje nijedan drugi grad u regionu nema, zaključio je Mali.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;