INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Beograd: Privremeno sanirana oštećena na Kosančićevom vencu

14.01.2014. | Novosti

Autentičnost ambijentalne celine na Kosančićevom vencu narušena je nedavno neadekvatnom popravkom oštećene kaldrme. Po ulegnućima na ulici putari su na više mesta rasuli rizlu. Oštećenja su, kažu, privremeno sanirana, a rekonstrukcija tek predstoji.

U "Beograd putu" objašnjavaju da su njihove ekipe popravile ulegnuća na kolovozu u Ulici Kosančićev venac jer su oštećenja ugrožavala bezbednost vozila i učesnika u saobraćaju. Popravka je obavljena u skladu sa nalogom i uz nadzor nadležnih iz Direkcije za puteve grada. U ovom preduzeću dodaju da je popravka privremenog karaktera.

- Rupe i ulegnuća na kolovozu su, radi bezbednosti učesnika u saobraćaju, popunjena rizlom – kažu u "Beograd putu". - Za dalju popravku kaldrmisanog kolovoznog zastora, koji se nalazi u ovoj beogradskoj ulici radi očuvanja nekadašnje ambijentalne autentičnosti ulice, trenutno nema adekvatnog materijala. A o daljim planovima u vezi s popravkom ili sanacijom ove ulice, odlučuje "Direkcija za puteve grada".

Osim Kosančićevog venca, u planu je i popravka kolovoza u Skadarskoj ulici i u Zemunu, u Njegoševoj, a projektna dokumentacija urađena je po uslovima "Zavoda za zaštitu spomenika kulture". Inače, "Beograd put" održava ulice isključivo po godišnjem programu "Direkcije" i popravka se obavlja na osnovu zahteva investitora.

- Kada je u pitanju popravka namernih kvarova i manjih oštećenja, najčešće se popravi podloga, vrati se kaldrma koja se zasipa peskom ili suvim betonom, što se pokazalo kao adekvatnije rešenje zbog duže izdržljivosti – objašnjavaju putari i dodaju da je popravka kaldrmisanih ulica komplikovanija i napornija. - Nabavka adekvatnog materijala za zastor je teža, popravka se radi u celini ručno, a neophodno je i iskustvo radnika na ovim poslovima. Takođe, popravka je daleko sporija od sređivanja ulica sa asfaltnim zastorom.

Ulice od kaldrme popravljaju se relativno retko, kažu u ovom preduzeću. Oštećenja se najčešće javljaju zbog kvarova nastalih usled popravki na podzemnoj komunalnoj infrastrukturi ili ispiranjem podloge posle obilnih padavina.

Francuska i Cara Dušana

Detaljan plan o kaldrmisanju Beograda donet je još 1911. a prve su na meti bile centralne gradske ulice – Francuska i Cara Dušana. Početkom 20. veka skoro 80 odsto ulica u Beogradu bilo je prekriveno kaldrmom. U periodu između dva svetska rata, kaldrma je zamenjena granitnom kockom.

I skupa i nepraktična

Nepraktična i skupa za održavanje, kaldrma se danas zadržala tek na oko 8.235 kvadrata, u prostornim kulturno-istorijskim celinama kao što su Skadarlija, Kosančićev venac, u pojedinim ulicama u Zemunu, na Banovom brdu...

Rupe posle "generalke"

Pre oko godinu dana majstori kaldrmaši su kompletno odradili i Ulicu Žarka Pucara na Banovom brdu, potez od dobrih par stotina metara. Međutim, prošlo je samo nekoliko meseci, a na pojedinim mestima već su se pojavile – rupe. Naravno, i u ovom slučaju su posute rizlom i zemljom.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


XELLA-300X250-BANNER
REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;