INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Za krpljenje puteva država sprema 380 miliona evra

30.10.2013. | Dnevnik

Ministar saobraćaja Srbije Aleksandar Antić izjavio je ovih dana da mu je jedna od najvećih briga i noćnih mora održavanje puteva i Zimska služba. Ministar kaže da je reč o ozbiljnom sistemu koji treba dobro organizovati, a da ga je dočekalo mnogo problema, počev od lošeg stanja u putarskoj privredi, gde od 25 putarskih preduzeća koja se bave održavanjem puteva, samo pet-šest radi normalno. On ocenjuje da će biti dovoljno i soli i vozila za čišćenje snega.

Ministar Antić kaže da Ministarstvo saobraćaja vodi računa o državnoj infrastrukturi, ali da u budžetu nema novca za lokalne puteve, zbog čega "Putevi Srbije" pomažu lokalnim samoupravama koje takođe imaju tanke budžete. Pre zime neophodno je da se saniraju sve udarne rupe, a na proleće će se raditi ozbiljnije.

Za rehabilitaciju regionalnih i lokalnih pravaca u Srbiji u 2014. biće namenjeno 380 miliona evra, i to deo iz budžeta, a deo iz kredita. Po njegovim rečima, rehabilitaciji putne infrastrukture mora se posvetiti mnogo više pažnje nego do sada, kada se samo pričalo da se moraju iznaći neophodne pare, a konkretna odluka je izostajala.

Zbog besparice lokalnih samouprava Ministarstvo regionalnog razvoja i lokalne samouprave saopštilo je pre neki dan da će država od opština i gradova preuzeti obavezu održavanja 6.082 kilometra prekategorisanih puteva (od čega je 500 kilometara u Vojvodini), koji su Uredbom iz februara 2012. prebačeni u nadležnost lokalnih samouprava. Sada se priprema nova uredba po kojoj se ubuduće održavanje tih puteva vraća u nadležnost države, posao će obavljati JP "Putevi Srbije“, a nadležno će biti resorno ministarstvo zaduženo za oblast saobraćaja. Nova uredba trebalo bi da garantuje jedinstveno zimsko održavanje svih puteva, pa i 1.450 kilometara državnih puteva drugog reda koje bi trebalo preneti u nadležnost Vojvodine, ali za to još nisu stvoreni neophodni preduslovi.

Održavanje puteva se pogoršalo otkako su smanjeni izvorni prihodi jer je Vlada Srbije prošle godine ukinula izdvajanje 20 odsto iz akciza na naftne derivate, što je iznosilo godišnje oko 18 milijardi dinara, a umesto toga odobrila subvencije od 8,8 milijardi. I one su ove godine smanjene na 5,4 milijardi, što je premalo para.

Od 40.845 kilometara ukupne putne mreže Srbije, blizu 24.000 kilometara su lokalni putevi koji su u ingerenciji lokalne samouprave, a više od polovine ne odgovara potrebama saobraćaja. U Vojvodini ima blizu 280 kilometara autoputeva, 3.000 kilometara magistralnih i regionalnih puteva i oko 6.000 lokalnih, a brojne deonice su u veoma lošem stanju. Godišnje je za održavanje potrebno minimum 240 miliona evra, međutim, zbog nedostatka para, putevi su krpljeni tamo gde su bile najveće rupe. Da bi se oko 16.000 kilometara saobraćajnica dovelo u dobro stanje, procenjuje se da je potrebno oko 2,2 milijarde evra.

Šteta pola milijarde evra

Kao posebno velik problem ministar Antić ističe loše stanje brojnih saobraćajnica na kojima gine previše ljudi. Za njih, prvenstveno za državne puteve prvog i drugog reda, najavljuje ozbiljniji projekat rehabilitacije u naredne četiri godine. Antić kaže da je zbog brojnih saobraćajnih nesreća na srpskim putevima godišnja materijalna šteta veća od 500 miliona evra.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;