INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Izgradnjom obilaznice odlaze zagađenje i buka

30.10.2013. | Dnevnik

Nakon potpisivanja memoranduma o razumevanju sa kineskom provinicijom Šandong u vezi s izgradnjom obilaznice oko Petrovaradina, pred Novim Sadom je još dosta posla do završetka ove saobraćajnice koja bi život u Petrovaradinu učinila prijatnijim i bezbednijim.

Generalni projekat obilaznice postoji i nudi tri varijante rešenja za njenu trasu. Kako navode iz "Zavoda za izgradnju grada", rešenje na osnovu kojeg je potpisan memorandum s Kinezima već je ugrađeno u važeći Prostorni plan grada.

- Sada je neophodno usvojiti dva urbanistička plana, koja su već u završnoj fazi izrade: plan generalne regulacije Petrovaradina i plan detaljne regulacije infrastrukturnog koridora državnog puta prvog reda M21 na području grada. Zatim, potrebno je izraditi idejni i glavni projekat obilaznice, a pre izgradnje rešiti sve imovinsko-pravne odnose – kaže direktor ZIG-a Goran Višnjić.

Višnjić je napomenuo da će se definitivna dužina i izgled trase, kao i investiciona vrednost radova, znati nakon izrade projektne dokumentacije, kada će biti poznato i koliko će vremena trebati za izgradnju obilaznice.

- U narednom periodu konkretno ćemo odrediti model realizacije ove investicije, kao i model finansiranja. Time će jasno biti definisane uloge ZIG-a i kineskih partnera u okviru zajedničke saradnje na izgradnji obilaznice oko Petrovaradina. Prvi korak je potipisivanje memoranduma o razumevanju, kojim su iskazane obostrane namere da se konkretizuje saradnja na zajedničkom poslu – navodi Višnjić.

Kako kaže, dugo godina je bio zanemarivan problem loše organizacije saobraćaja u Petrovaradinu, zbog čega su u velikoj meri ugrožene osnovne funkcije života u ovom delu grada. Niz prethodnih pojedinačnih intervencija nije dao rezultate, te se duž glavnih ulica Preradovićeve, Reljkovićeve i Račkog odvija izuzetno obiman motorni saobraćaj.

U ZIG-u predviđaju da će obilaznica građanima Petrovaradina doneti efikasniju zaštitu životne sredine, značajno smanjenje zagađenja izduvnim gasovima i bukom, povećanje bezbednosti svih učesnika u saobraćajau, pogotovo pešaka... Kulturno-istorijsko nasleđe Petrovaradina dobiće značajnu zaštitu, a radna zona "Istok" funkcionalni saobraćajni pristup.

Od Žeželja do Mišeluka

Trasa obilaznice počinje na desnoj obali Dunava, od budućeg Žeželjevog mosta, zatim nastavlja severno oko kompleksa "Pobede" i linijom postojećeg nasipa, pa preko puta ka Sremskim Karlovcima, kroz Bukovački plato i Širine. Tu će biti izbušen i tunel, iz kojeg će obilaznica voditi do puta ka Rumi, nedaleko od Mišeluka.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;