"Železnice Srbije" dale su u ime investitora rok od mesec dana špansko-italijanskom konzorcijumu "Azvi-Tadei-Horta-Koslada" da dokaže spremnost i sposobnost da ispoštuje ugovorene obaveze i završi izgradnju "Žeželjevog" mosta preko Dunava u Novom Sadu u okviru sklopljenog ugovora. U suprotnom, uslediće predlog za raskid ugovora i ugovaranje preostalih radova s drugim izvođačem.

Direktorka Sektora za investicije u "Železnicama" Srđana Šijački objašnjava da se realizacija projekta izgradnje novog železničko-drumskog mosta odvija s velikim zakašnjenjem i neizvesnom prognozom završetka. Zato se traži modus kako da se radovi nastave i okončaju u okviru sklopljenog ugovora.
Međutim, ugovor podrazumeva da most bude završen do 10. novembra ove godine, što se već duže zna da je nemoguće. Još ni Dunav nije očišćen od ostataka porušenog rečnog stuba na čijem mestu treba da se gradi novi. Za izgradnju novog stuba treba najmanje četiri meseca, a tu su i drugi radovi. Posao na izgradnji mosta kasnio je početkom 2013. čak 15 meseci, investitor je tražio produžetak roka od 19 meseci, tako da je više nego izvesno da od poštivanja ugovorenog roka nema ništa.
Izvođač radova je, uz zahtev za produžetak rokova, ispostavio investitoru i odštetni zahtev od ukupno 5,3 miliona evra. S druge, pak, strane, "Železnice Srbije" su polovinom prošlog meseca uputile odštetni zahtev izvođaču za nadoknadu gubitaka usled kašnjenja završetka mosta koja, uz pretpostavku da se kašnjenje ne uvećava, iznosi pet miliona evra, te pismo upozorenja kao najavu mogućeg raskida ugovora.






























;