Železnice Srbije trenutno realizuju 375 miliona evra kredita Evropske investicione banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Prema informaciji Medija centra Železnica Srbije, reč je o kreditima tih banaka odobrenim od 2010. godine, za koje se pripremaju ili su završeni tenderi ili se povlači novac, a do sada je od 375 miliona evra potrošeno svega 66 miliona.

EBRD kredit od 95 miliona evra namenjen je modernizaciji pruge Beograd-Rakovica-Resnik i 131 kilometar pruge na više deonica od Beograda do Niša na Koridoru 10. Ta banka je odobrila i kredit od dodatnih 100 miliona evra, od čega će za 65 miliona evra biti kupljeno najverovatnije petnaestak višesistemskih lokomotiva, a za 35 miliona materijal i mahanizacija za održavanje pruga u Srbiji. EIB je odobrio kredit od 80 miliona evra za prugu na Koridoru 10 Gilje-Ćuprija-Paraćin sa železničkim mostom preko Velike Morave, gde su započeti radovi, kao i modernizaciju pruge Batajnica-Golubinci.
Srpske železnice od oktobra počinju da koriste i ruski kredit od 800 miliona dolara za razvoj železnice, a prvi radovi bi trebalo da počnu u oktobru na deonici Beograd-Pančevo. Predviđeni su i radovi na železničkom Koridoru 10, nabavka ruskih vozova i obnova pruge Beograd-Bar kroz Srbiju. Takođe, Železnice Srbije će do kraja godine započeti i radove na izgradnji šest koloseka na železničkoj stanici Prokop u Beogradu, što će se finansirati kuvajtskim kreditom od 25 miliona evra.






























;