PRIJAVA-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Železnici milione odneli mostovi

14.06.2013. | Novosti

Na projektima izgradnje pruge Gilje-Ćuprija, železničkog mosta preko Velike Morave i "Žeželjevog mosta" u Novom Sadu, "Železnice Srbije" oštećene su za oko 15 miliona evra. Novo rukovodstvo ovog preduzeća već je kompletiralo dokumentaciju za most na Moravi, a ovih dana privodi se kraju i prikupljanje dokaza za preostala dva projekta i materijal će uskoro biti prosleđen policiji.

- Postoji sumnja da je tokom 2011. i 2012. godine, različitim malverzacijama na ova tri projekta železnica oštećena za oko 15 miliona evra – navodi se u "Železnicama Srbije". - Rukovodstvo "Železnica" intenzivno radi na tome da nađe načine da ti projekti ipak budu završeni, mada je to u ovom trenutku krajnje neizvesno.

Iako je novi železnički most preko reke Velike Morave, između Jovca i Ćuprije, na pruzi Beograd-Niš, trebalo da bude završen još 3. avgusta prošle godine, kraj radova se ne nazire. Prethodno rukovodstvo "Železnica Srbije" je do kraja prošle godine isplatilo izvođaču radova austrijsko-slovenačkom konzorcijumu "Alpina-Meteorit" u potpunosti ugovoreni iznos od oko 8,9 miliona evra, ali i priznalo dodatne radove u vrednosti od oko 1,4 miliona evra, iako je na gradilište stigla tek jedna petina čelične konstrukcije za novi most, koju nadzor još nije primio.

Za te naknadne radove ne postoji nikakav aneks ugovora. Austrijsko-slovenački konzorcijum prema zaključcima stručnih službi srpskih železnica, nema odgovarajuću opremu za naguravanje konstrukcije, niti dovoljno ljudstva i mehanizacije za ovaj posao, privremeni oslonci mostova ne odgovaraju zahtevima projektne dokumentacije, a montažni kljun ne odgovara projektu montaže konstrukcije. I ono što u svemu najviše zabrinjava i čudi, to je da je do sada od isporučenih elemenata čelične konstrukcije formirano samo oko 67 i po metara mosta, od ukupno 322,5 metara koliko je novi most trebalo da bude dugačak.

Na gradilište u Ćupriji dopremljeno je 1.815 tona čelične konstrukcije za novi most, ali su u Bitolju ostali "zarobljeni" 630 tona teški donji i gornji glavni nosači mosta. Razlog za to je finansijska blokada i stečaj izvođačevog pogona u Bitolju, pa je krajnje neizvesno da li će ovi delovi mosta uopšte i moći da se isporuče u Srbiju.

Prethodno rukovodstvo "Železnica Srbije" nije ispostavilo nijedan odštetni zahtev izvođačima radova, zbog kašnjenja, već je rok produžen čak za 14 meseci. Sada preti opasnost za srpske železnice da austrijsko-slovenački konzorcijum čak i traži novčanu nadoknadu zbog produženog vremena angažovanja, iako posao nije završen.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;