Generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović kaže da će iz ruskog kredita od 800 miliona dolara za modernizaciju železnice biti modernizovana deonica Stara Pazova-Novi Sad, jer je Koridor 10 prioritet za to preduzeće.

Simonović je gostujući u Dnevniku RTS-a rekao da to ne znači odustajanje od izgradnje pruge Valjevo-Loznica, jer je, kako kaže, ta pruga neminovnost. "Moj plan je da se vozom od Beograda do Novog Sada putuje 45 minuta. Ta jedna deonica bi pravila smetnju u tom planu, zato smo procenili da je Koridor 10 prioritet", objasnio je Simonović.
Kada je odnos radne snage u pitanju, prvi čovek Železnice kaže da je, prema ugovoru, taj odnos 70 prema 30 u rusku korist. Simonović, međutim, ističe da će aneksom ugovora pokušati da napraviti prostor za srpske firme.
"To neće biti taj odnos u praktičnom delu, ali se nadam da će biti makar 50 prema 50", naveo je Simonović.
Direktor Železnica očekuje da se u junu započne rad na prvoj deonici pruge Pančevo-Beograd-Ruma-Gobinci.
"Mi u Železnicama smo ovog momenta spremni da radimo na našim deonicama, spremili smo dokumentaciju. Međutim, zbog zakonske regulative koja predviđa tendere, to traje dva i po meseca", kaže Simonović.
Brzina na srpskim prugama je 40 kilometara na sat, a generalni direktor Železnica najavljuje da će se osetni rezultati videti za pet godina.
"To je kompleksan sistem, naša mreža na Koridodru 10 je 770 kilometara, a svega 10 odsto vozova ima brzinu od 100 kilometara na sat", kaže Simonović.






























;