INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Rusi drže rampu na parama

07.02.2013. | Politika

Ako naša vlada odluči da umesto pruge Valjevo-Loznica finansira trasu Stara Pazova-Novi Sad moraće da podnese zahtev za promenu namene odobrenih sredstava. Ruska strana još se zvanično nije izjasnila može li Srbija da izmeni projekte koji će biti finansirani iz tek odobrenog kredita od 800 miliona dolara za modernizaciju naše železnice. Oni bi trebalo da kažu da li je moguće umesto pruge Valjevo-Loznica, obnoviti i izgraditi drugi kolosek pruge Stara Pazova-Novi Sad, budući da je kredit već ugovoren i potpisan.

U „Železnicama Srbije” uveravaju da imaju usmenu potvrdu „Železnica Rusije”, koje su nosilac ovog posla, da projekti mogu da se zamene i da to neće uticati na realizaciju kredita.

- „Železnice Rusije” i te kako odlučuju o ovom projektu. Otvoreno smo pitali da li je moguće zameniti projekte i naveli razloge. Rečeno nam je da to nije problem. Samo Vlada Srbije treba formalno da podnese zahtev za promenu namene kredita, rečeno je u ovom javnom preduzeću.

Za izgradnju pruge Valjevo-Loznica u dužini od 68 kilometara namenjeno je 276 miliona evra. Dragoljub Simonović, generalni direktor „Železnica Srbije”, najpre je najavio da će u drugoj fazi realizacije ruskog kredita, tokom 2014. ta trasa biti završena. Potom je Mlađan Dinkić, ministar finansija i privrede, predložio da se novac namenjen za tu prugu uloži u pravac Beograd-Novi Sad, jer je to prioritet. Njegovu ideju je, potom, podržao i Simonović rekavši da bi gradnju pruge Valjevo-Loznica trebalo pomeriti za neka druga vremena, kao i da Ruse ne interesuje kuda će novac od kredita biti usmeren, ali da mora biti potrošen za tu namenu.

Simonović smatra da ne treba razvlačiti pare od kredita i raditi parče po parče, već ih skoncentrisati na Koridor. On kaže da je bolje omogućiti da voz od Beograda do Novog Sada stigne za 45 minuta, a ne da od Stare  Pazove do Novog Sada ide 60 kilometara na sat. Procenjena vrednost radova je oko 360 miliona evra. Reč je o deonici od oko 40 kilometara za koju je urađen idejni projekat, ali još nije prošao reviziju. Glavni projekat tek treba da bude urađen.

Milutin Mrkonjić, ministar saobraćaja, sa tim se ne slaže. Prema njegovom mišljenju zamena projekata će usporiti realizaciju tog aranžmana i da mora da se poštuje Master plan razvoja saobraćaja Srbije koji je dogovoren sa Evropskom unijom. Svaka promena nosi sa sobom nekoliko godina realizacije plana.

Predstavnici Ministarstva saobraćaja naglašavaju da je za prugu Valjevo-Loznica urađena kompletna dokumentacija, a da za prugu Stara Pazova-Novi Sad ne postoji ništa od toga. Oni naglašavaju da pruga Valjevo-Loznica nije „slepo crevo”. Ta pruga nema samo lokalni karakter, već treba da služi i kao obilaznica za teretni transport oko Beograda pravcem: Ruma-Šabac-Loznica-Valjevo-Požega-Stalać i dalje. Ovo je bitno, jer međunarodni propisi u železničkom saobraćaju ne dozvoljavaju da opasni tereti idu ispod grada, a što će se dogoditi sa završetkom Prokopa i gradnje tunela i metroa ispod srpske prestonice.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;