INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Koliko košta most kod Beške?

06.07.2012. | Večernje novosti

Ni devet meseci posle puštanja u saobraćaj nije poznato koliko košta most na Dunavu a austrijskoj Alpini isplaćeno samo pola sume koju zahteva.

Konačna cena novog mosta na Dunavu kod Beške još nije poznata, iako je ovaj kapitalni objekat završen i pušten u saobraćaj pre više od devet meseci, pišu "Novosti".

Iako iz Puteva Srbije kažu da bi sva sporna pitanja oko visine troškova gradnje mogla da budu rešena tokom sledeće nedelje, "Novosti" podsećaju da se cifre već znaju.

Izgradnja mosta koštala je izvođača radova, austrijsku Alpinu, nešto više od 100 miliona evra a investitor (država Srbija) je crtu podvukao na 5,64 milijardi dinara, odnosno nešto više od 50 miliona evra.

Prema procedurama, konsultantska kuća URS Skot Vilson, koja je u ime investitora i izvođača vodila projekat, treba da utvrdi konačnu cifru.

Ova konsultantska kuća, kao i Evropska banka za obnovu i razvoj koja je kreditirala projekat, još češljaju papire i ukrštaju zahteve izvođača i stavove investitora. Ukoliko konačnom cenom jedna od strana ne bude zadovoljna, spor bi mogao da se prenese na međunarodno nezavisno telo u kojem su stručnjaci sa licencama izvođenja radova po Fidik (FIDIC) standardima.

Još krajem januara Putevi Srbije i Alpina potpisali su memorandum kojim je usaglašeno 42 od ukupno 43 stavke u pregovorima oko cene i tada se došlo do cifre od 5,64 milijarde dinara.

Nadležni iz Puteva Srbije istakli su da je ostalo otvoreno pitanje oko produžetka roka gradnje na osnovu čega će Alpina tražiti dodatni novac. Od toga se do danas nije odmaklo.

Problem mosta kod Beške je što je posao ugovaran samo na osnovu idejnog projekta, a tek glavnim projektom ustanovljeno je koji su sve dodatni radovi neophodni, što je znatno podiglo ugovorenu sumu. Osnovni ugovor o izgradnji mosta potpisan je 2006. godine, a vrednost radova iznosila je 2,9 milijardi dinara.

Ukupna dužina novog mosta kod Beške je 2.205 metara, a projektovana širina 14,4 metra. Novi most je deo leve trake autoputa Novi Sad - Beograd. U konstrukciju je ugrađeno 62.150 kubika betona, 6.324 tona armature, a u temelje konstrukcije 26.800 kubika betona i izvedeno više od 13.685 metara šipova prečnika 1,2 metra. Most ima 43 stubna mesta.

Povezane vesti:

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;