INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Novi železnički most preko Tamiša uskoro u funkciji

01.09.2025. | Vojvodina uživo

Izgradnja novog železničkog mosta preko reke Tamiš, između Orlovata i Tomaševca, bliži se kraju. Ovaj važan infrastrukturni poduhvat, koji se realizuje u okviru modernizacije regionalne železničke mreže, ušao je u završnu fazu nakon što su uspešno okončani ključni građevinski zahvati - postavljanje stubova, trasiranje nove pruge i montaža prvog segmenta mostovske konstrukcije.

Most preko Tamiša

Stari most će koristiti pešaci i biciklisti (Foto: YouTube/Vojvodina uživo/Screenshot)

Gradnja mosta, čija ukupna dužina iznosi 120 metara, napreduje prema planu, a puštanje u funkciju predviđeno je za septembar, objavio je portal Vojvodina uživo.

Neometan pristup mostu obezbeđen je preko nasipa: na tomaševačkoj strani napravljen je nasip dugačak 790 metara, a na orlovatskoj 330 metara, prosečne visine pet metara. Korišćeni su najkvalitetniji materijali, što garantuje dugoročnu stabilnost i sigurnost ovog objekta.

Investicija vredna preko milijardu dinara

Glavni investitor projekta je AD Infrastruktura železnice Srbije, dok radove izvodi konzorcijum koji čine kompanije Extra Auto Transport, Bricken d.o.o. i ZGOP d.o.o. Ukupna vrednost investicije procenjena je na 1,18 milijardi dinara, odnosno oko 10 miliona evra bez uračunatog PDV-a.

Ovaj most će biti integrisan u regionalnu prugu broj 202, koja povezuje Pančevo, Zrenjanin i Kikindu, sa nastavkom ka Subotici. Planirano je da se u ovaj železnički koridor u narednom periodu ulažu dodatna sredstva iz nacionalnih i međunarodnih izvora, čime se stvara osnova za jaču regionalnu saobraćajnu mrežu.

Stari most postaje turistička atrakcija

Postojeći drumsko-železnički most, koji datira iz 1880. godine i uživa status kulturno-istorijskog spomenika, više neće služiti za drumski saobraćaj. Planirano je da bude pretvoren u biciklističko-pešački most, čime će dobiti novu funkciju i postati atraktivan punkt za turiste i rekreativce.

Kako bi se premostio problem zatvorenog starog mosta, već je izgrađen privremeni asfaltni put u dužini od 5,3 kilometra, između Botoša i Orlovata. Ova saobraćajnica omogućava olakšanu povezanost stanovnicima Tomaševca sa Zrenjaninom, dok traju završni radovi na novom železničkom mostu.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...
fistik 22.10.2025.
Kakvo ce to biti šetalište na tako malom pr...
SAŠA 11.08.2025.
Stadion, ovakav kakav je trenutno, je jedan...
DJB 16.06.2025.
G-đo Damjanović, ako predsednik odluči da s...

;