INFONET-468X60-BANNER

Javna prezentacija projekta brze saobraćajnice Mrčajevci-Katrga

29.09.2022. | eKapija

Završen je urbanistički projekat (UP) i idejno rešenje za brzu saobraćajnicu koja će povezati Gružanski koridor, odnosno Kragujevac, sa Moravskim koridorom.

Petlja Mrčajevci

Petlja Mrčajevci (Foto: IDR brza saobraćajnica Mrčajevci-Katrga/Hidroprojekat-saobraćaj, screenshot)

Kako portal eKapija prenosi, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture oglasilo je javnu prezentaciju urbanističkog projekta deonice državnog puta I reda (veza e-761–Kragujevac) od petlje Katrga (na državnom putu Ia reda e-761 moravski koridor) do petlje Mrčajevci (na državnom putu Ib reda m-22).

Deonica od petlje Mrčajevci do petlje Katrga je važna veza auto-puta Pojate-Preljina (Moravski koridor) sa Mrčajevcima, odnosno brzim putem Kragujevac-Mrčajevci (Gružanski koridor), ali i sa severnom obilaznicom oko Kragujevca i vojno-civilnim aerodromom Morava, čiji je nacrt prostornog plana područja posebne namene u fazi usvajanja.

Investitor projekta je JP Putevi Srbije, a idejno rešenje i UP izradio je Hidroprojekat-saobraćaj d.o.o. Beograd. Planira se i projektuje trasa puta za računsku brzinu od 100km/h.

Poprečni profil planiranog državnog puta podrazumeva 4 trake širine 3,5m, isto toliko ivičnih traka od po pola metra i razdelnu traku od 4m. Obavezno je planirati i dodatne saobraćajne trake za uliv/izliv sa/na trasu puta, navodi se.

Urbanistički plan saobraćajnice dao je popis katastarskih parcela u obuhvatu urbanističkog projekta, koji obuhvata delove KO Katrga i KO Bresnica na teritoriji Čačka, na oko 62,6ha, od čega više od 50% čini poljoprivredno zemljište, piše eKapija.

Trasa predmetnog puta se proteže duž ravničarskog terena u dolini reke Bresnice. Za potrebe regulacije Bresničke reke i mostova preko reke, jaruga i kanala, neophodno je, dodaje se, uraditi odgovarajuću hidrološku studiju.

Na početku deonice (Mrčajevci), trasa se ukršta sa državnim putem Ib reda M-22. Projektom je predviđen denivelisani ukrštaj tipa "truba". Raskrsnica je locirana sa severne strane državnog puta M-22, a veza je ostvarena preko 4 rampe denivelisane raskrsnice i dalje kružnom raskrsnicom koja je locirana na državnom putu M-22.

Kako je brza saobraćajnica planirana van sistema naplate, na denivelisanoj raskrsnici nije planirano uvođenje naplate putarine. Postojeći državni put u zoni samog ukrštaja se izdiže i vijaduktom prelazi preko planirane brze saobraćajnice.

Na kraju trase (Katrga), državni put se priključuje na državni put IA-A5 (E-761). Na priključku je takođe predviđena denivelisana raskrsnica tipa "truba" od 4 rampe. Napominje se sa je ova raskrsnica je u velikoj meri definisana u Generalnom projektu kao potreba usaglašavanja sa projektom Moravskog koridora koji je u izgradnji, navodi eKapija.

Na predmetnoj brzoj saobraćajnici nije planiran sistem naplate, ali kako je Moravski koridor planiran u zatvorenom sistemu naplate, u neposrednoj blizini denivelisane raskrsnice "Katrga" planirana je izrada "čeonog" naplatnog mesta u funkciji Moravskog koridora.

Planirana saobraćajnica Mrčajevci-Katrga preseca i dva lokalna asfaltna nekategorisana puta i nekoliko atarskih-zemljanih puteva. Planirana je izrada devijacije jednog lokalnog asfaltnog puta, dok je rešenje ukrštanja sa drugim asfaltnim putem omogućeno nadvožnjakom.

Povezivanje postojećih atarskih puteva biće omogućeno izradom tucaničkih puteva i izradom dva propusta u trupu brze saobraćajnice, od kojih je jedan planiran u okviru denivelisane raskrsnice Katrga.

Javna prezentacija projekta održaće se od 5. do 11. oktobra u zgradi Ministarstva.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;