Sve je teže naći parking mesto u Beogradu. Zato je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove grada Beograda stavio na rani javni uvid Plan generalne regulacije saobraćajnica sa parking prostorima u 9 blokova u centralnoj zoni Novog Beograda, faza 1.
Parking - ilustracija (Foto: Pixabay)
Gradski Sekretarijat za saobraćaj je naručio ovaj plan, a izradio ga je Urbanistički zavod Beograda.
Cilj izrade plana je razmatranje mogućnosti povećanja broja parking mesta u okviru interblokovske saobraćajne mreže na oko 33.3 ha u centralnoj zoni Novog Beograda.
Orijentaciono se planira ukupno oko 6.500 parking mesta, postojećih i planiranih, u sledećim blokovima:
Blok 19 a - između ulica Vladimira Popovića, Bulevar Milutina Milankovića, Milentija Popovića i Bulevar Arsenija Čarnojevića;
Blok 21 - između ulica Milentija Popovića, Bulevar Zorana Đinđića, Antifašističke borbe i Bulevar Mihajla Pupina;
Blok 22 - između ulica Milentija Popovića, Bulevar Arsenija Čarnojevića, Antifašističke borbe i Bulevar Zorana Đinđića;
Blok 23 - između ulica Milentija Popovića, Bulevar Milutina Milankovića, Antifašističke borbe i Bulevar Arsenija Čarnojevića;
Blok 24 - između ulica Antifašističke borbe, Bulevar Milutina Milankovića, Španskih boraca i Bulevar Arsenija Čarnojevića;
Blok 25 - između ulica Antifašističke borbe, kompleksa Beogradske arene i Bulevar Zorana Đinđića;
Blok 28 - između ulica Španskih boraca, Bulevar Milutina Milankovića, Bulevar umetnosti i Bulevar Arsenija Čarnojevića;
Blok 29 - između ulica Španskih boraca, Bulevar Arsenija Čarnojevića, Bulevar umetnosti i Bulevar Zorana Đinđića;
Blok 30 - između ulica Španskih boraca, Bulevar Zorana Đinđića, Bulevar umetnosti i Bulevar Mihajla Pupina.
Navodi se da su u okviru plana na više lokacija prisutne devastirane ili zapuštene parking površine, dok je negde drveće svojim krošnjama ili korenskimsistemom postalo rizik za parkirana vozila.
Kako je istaknuto, sve ulice ostaju u postojećem rangu, a planom se definišu samo regulacije lokalne ulične mreže sa parking površinama, kao i njihovi poprečni profili.
Takođe, dodaje se, unutar granice plana razmotriće se uvođenje sistema upravljanja zahtevima za parkiranje vozila, kako na ostatku teritorije blokova 21 i 22, koji nisu obuhvaćeni ovim sistemom, tako i na prostoru blokova 19a, 23, 24, 25, 28, 29 i 30.
Razmotriće se i dodatno povećanje kapaciteta za stacionarni saobraćaj, a Plan je na ranom javnom uvidu zaključno sa 16. majem.